Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Efter en nyinstallation av den senaste versionen av Windows XP codec pack (http://www.xpcodecpack.com) har jag fått bort ett grönt flimmer högst upp i bild när jag spelar en MPEG-fil (direkt intankad från HDV) i Media Player. Nu har det dock uppstått ett annat problem. 1080i/p består ju egentligen av 1440x1080 med pixelaspekt på 1.33 - bilden har dragits ihop till square pixels och bilden ser alltså "för smal" ut. Jag har försökt kolla i menyn men hittar ingen inställning för att ändra detta...

Hmm, det är nog tveksamt om den här tråden hör hemma här, men efter visst övervägande tror jag att jag ändå gör ett försök. Med motiveringen att det är en del av (video)redigeringen att emallanåt titta på filmen i en mediapelare - såsom Windows Media Player.

Postad

Då var det en kass avinstallerare som tog bort "för mycket". Installera om Media Player och kolla på Windows Update om datorn hittar ngt där.

Och kör vlc-playern sen - den tar det mesta utan codec pack.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...