Magnus.Wheelie Postad 5 augusti 2007 Postad 5 augusti 2007 Jag har massor av VHS-filmer (dokumentärer) som jag vill få över till DVD. Jag har tidigare digitaliserat VHS-material genom datorn och sedan bränt på skiva, men det tar sådan tid med allt material jag har. Någon som har använt kombinerad DVD/VHS inspelare? Ger det OK kvalitet? Kan man göra kapitelmarkeringar? /MVH Magnus 0 Citera
plf66 Postad 5 augusti 2007 Postad 5 augusti 2007 Jag spelar in massor med mina gamla band (både Video2000 och VHS) på en Sony DVD-recorder. Det går snabbt och bra, och är det under 1 timma så kan man ju lägga det som HQ och bildkvalitet blir toppen. 0 Citera
Humlan Postad 9 augusti 2007 Postad 9 augusti 2007 Det fungerar utmärkt att göra detta på en ex kombospelare. Jag har en dvd-vhs spelare som dubbar direkt av. Det går även att lägga in kapitelindelningar. MEN det enda som är negativt är att det blir en liten svart suddig kant längst ner på filmen ca 5mm. Det stör inte men är man exakt så kan man lägga in filmen på datorn och ta bort kanten. Det är nog snarare en smaksak. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.