Gå till innehåll

Utkast version 2: Love, Cars and Two Smoking Squirrels (25 sidor)

Recommended Posts

Postad

Titel: Love, Cars and Two Smoking Squirrels

Voodooversion: 2 (Tidigare version: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=15501)

handlar om fyra ungdomar och deras sökande efter kärleken. Percy - en kärleksfull grubblare, Paul - en arg och bitter kille, Bulten - en biltokig kille och Liselott - en förälskad tjej.

hej, ändrat lite på mitt manus. Så det följer regelboken. Tyck till. Behöver åsikter om nåt ska ändras och så.

Love, Cars and Two Smoking Squirrels - Manusetv6.doc

• 2 veckor senare...
Postad

Jag hade inget problem med dialogen som ngn/några irriterade sig på, det var helt ok =) och att de pratar lite mer "vuxet" är bara bättre, blir bara töntigt om man har för mkt svärord, mognare ungdomar finns det få av nu för tiden, så dialogerna var helt ok! (ngn sa att "nonsens" inte används så mkt av ungdomar, på den förra tråden, men jag skulle vilja se flera "komplicerade" ord användas av ungdomar ;)

Angående början: vissa gav förslag så här kommer mitt =) Percy kanske kan glo på ngn snygging o allt går i slow-motion då han tänker det, vid en marknad lr ngt... =)

Postad

tack tack för din kommentar. Så bra att du gillar dialogen. Jag ville inte att dom skulle prata som stereotypungdomen vi ser i andra svenska ungdomsfilmer. Det är så fånigt. Tack för ditt förslag också, ska fundera på det.

• 6 månader senare...
  • 4 månader senare...
Postad
Jag hade inget problem med dialogen som ngn/några irriterade sig på, det var helt ok =) och att de pratar lite mer "vuxet" är bara bättre, blir bara töntigt om man har för mkt svärord, mognare ungdomar finns det få av nu för tiden, så dialogerna var helt ok! (ngn sa att "nonsens" inte används så mkt av ungdomar, på den förra tråden, men jag skulle vilja se flera "komplicerade" ord användas av ungdomar ;)

Angående början: vissa gav förslag så här kommer mitt =) Percy kanske kan glo på ngn snygging o allt går i slow-motion då han tänker det, vid en marknad lr ngt... =)

Att de talar "mer vuxet" och ska använda sig av fler "komplicerade" ord återspeglar inte verklighetens ungdomar där svordomar är en vardag, vare sig folket gillar det eller ej. Att svordomar skulle ha någonting med mognadsgraden är "nonsens" då svenska språket alltid kommer att ändras med nya generationer.

Jag skulle hellre se en dialog som återspeglar verkligheten istället.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...