Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Läst runt lite men inte hittat svaren på mina frågor:

Har Canon HV20 dv ut och in?

Om man har gamla minidv band inspelat i minidv kan man spela upp dom på en vanlig TV när dom sitter i kameran?

Vad menas med en HD stödbar tv? Funkar det inte med vanliga "gul, röd, vit sladd in i tv:n o kör" funktionen :-)?

Allt för nu...

Pärra

Postad

Ja

Ja

Det funkar inte om du ska spela upp ditt material i HD, då behöver du istället koppla in den i hdmi ingången

(rätta mig om jag har fel då jag inte köper kameran förens i eftermiddag ;))

Postad
Ja

Det funkar inte om du ska spela upp ditt material i HD, då behöver du istället koppla in den i hdmi ingången

(rätta mig om jag har fel då jag inte köper kameran förens i eftermiddag ;))

Och det finns bara på en speciell hd tv? Det finns ingen adapter man kan köpa till alltså?

Tack.

/Pärra

Postad

Det finns möjlighet att koppla HD med komponent till tv'n också...

Men som D Odell skriver, har tv'n inte ingångarna klarar den ju ändå inte upplösningarna. Det går med gul-vit-röd men då blir det inte HD och då försvinner väl lite grejjen med Hv-20'an ;-)

Postad
Det finns möjlighet att koppla HD med komponent till tv'n också...

Men som D Odell skriver, har tv'n inte ingångarna klarar den ju ändå inte upplösningarna. Det går med gul-vit-röd men då blir det inte HD och då försvinner väl lite grejjen med Hv-20'an ;-)

Det var ballt att veta. Mja, grejen för mig är väl att lägga upp lite filmer på nätet och förbereda mig inför den nya eran.

Men vad är det för komponent du pratar om? Hade varit kul om jag kunde få det funka ändå.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...