Gå till innehåll

Utkast: a roaming rampage of death (27 sidor)


sami

Recommended Posts

Titel: a roaming rampage of death

Voodooversion: 1

 

hoff,cutter,kane och moose har varit i musik branschen länge men har fortfarande inte fâtt respekten dem förtjänar,

sâ under det som kommer bli deras sista gig bestämmer dem sig för att om dem inte kan bli kända tack vare musiken kan dem lika gärna bli det av att mörda folk pâ vägen.

 

dialogen är pâ engelska och själva historien är pâ svenska men jag hoppas att det inte skrämmer bort folk, skulle verkligen behöva fâ lite âsikter om denna historia och om hur jag möjligen kan förbättra den

 

MVH Sami?

MANUS (första utkast).doc

Länk till kommentar
Share on other sites

vill ogärna vara formatnazist, men det blir mycket lättare att läsa om du följer strandardmallen för manus formatering. Orkade inte plöja igenom hela. Men jag ser att du satsar på en hög Fuck-per-minute-ratio.

 

Gillade repliken:

 

...weigh houndreds of fucking tons and smells like they've been fucked in the brown eye for a month and forgotten to wash.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det börjar friskt och håller säkert samma tempo hela vägen. En bra början på ett utkast som du kan utveckla. Hade du tänkt dig det som en novell i det här stadiet?; som inspiration till manusskrivandet.

 

Översätt gärna den engelska dialogen till mustig svenska. Eller ska du hyra in engelskspråkiga skådisar för att få rätt dialekt?

 

kopiera den här sökningen

http://www.google.se/search?q=screenplay+format+guide

och läs länkarna.

 

Du ökar din frihet genom att följa manusformatet och det blir mycket lättare för alla inblandade att känna igen sig.

Länk till kommentar
Share on other sites

har inte tänkt pâ det sâ mycket om jag ska vara ärlig...

jag kommer nog använda det här utkastet som en början och sedan fâ till ett bra manus, och vet faktiskt inte hur jag ska göra med sprâket för om jag översätter det sâ förlorar man ganska mycket av dialogen och karaktärernas personlighet..dem ska vara hârda trötta pâ livet skiter i vad du säger typer.

 

ska kolla in länken tack för tipset det här är mitt första försök och hade ingen aning om vad jag gjorde sâ länken var till stor hjälp

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...