Odur Posted October 27, 2002 Share Posted October 27, 2002 Hej på er! Jag är ny här på forumet, men jag har läst det i några månader nu. Det är så här: Jag blev lite sugen på att se hur proffsigt jag kunde göra en nollbudgetfilm med 1-2 dv-kameror, en dator och en bunt polare och annat löst folk som villiga skådisar. Sagt och gjort så började jag genast skriva på ett litet manus. Nåja... Litet och litet. Ambitionen är ca. 1 timmes B-skräckfilm i klassisk Evil Dead anda. Det har gått rätt så bra faktiskt. Jag har skrivit ungefär 30min grovmanus, fast det tar tid! Mer tid än jag egentligen vill.... Jag vill ju börja filma! Det är därför jag skriver manus. Så jag tänkte... Är det nån här som har ett _kort_ (5-15min) manus liggande som jag kunde få göra min debut som regissör med? Då kan jag ju få en fingervisning om mitt eget projekt är genomförbart och även få lite glimtar i hur andra skriver, så att så småningom kan få klart mitt eget manus. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moiraine Posted October 27, 2002 Share Posted October 27, 2002 Jag kanske har nåt litet manus liggande. ;) Hör gärna av dig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odur Posted October 27, 2002 Author Share Posted October 27, 2002 Japp, jag skickade ett email till dig. Andra får jättegärna också komma med sina manus. Alltid bra att ha lite olika förslag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maddie Posted November 8, 2002 Share Posted November 8, 2002 Tyvärr, så har jag inga manus liggandes - men jag har idéer. =) Har du en idé o vill ge mig en chans o skriva, så kan jag göra det! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts