Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

heejsan! fundera på att köpa en canon XM 1 men jah vill veta lite mer om den, Är den bara skit så jag ska satsa på en annan kamera,är det en kamera som gå lätt sönder mm!

så om det är nån som är bra på just denna kameran berätta allt vad du vet om den !

/ Alle

Postad

Hej!

Jag har en sådan sedan 10 år och har inte haft några problem med den. Använder den inte så ofta bara på resor och om jag behöver två eller tre kameror.

Det är ju en gammal kamera med 3CCD som ger bra bild. Den spelar också in 16:9 men ej i äkta bredbildsformat. Den saknar analog-in vilket tycks vara vanligt på modernare kameror.

En bra kamera om den är OK och till rätt pris. Nypriset för 10 år sedan var 24.000 om jag minns rätt.

Postad

ooooh shiiiet är en Canon XM 1 10 år gammal ? så då finns det inte usb så man kan lägga in den på datorn ddåee ?

Taackar för alla svar !

/ Alle

Postad

jahaa men är inte Firewire en kabel som usb eller ahr ajh förstått det fel ? det är nått kort lr är det inte det och vad kostar det ?

Nån som ka nberätta lite mer om FIRE WIRE och om det är nån ide att jah köper en Canon XM1 om den är så gammal !

TAACKAR FÖR ALLLA SVAR ! / Alle

Postad

Canon XM1 har firewire och om du hittar en som inte är speciellt mycket använd så är det fortfarande en bra kamera om man ser till siffrorna i alla fall. Om du inte redan har en firewireport så finns det kort och kabel att köpa för inte stora pengar alls.

Postad

nej men assa jah tycker om CAnon XM1 fast blev bara lite paff! 10 år tänkte jah hjälp ;) AHAH men då värkar det som om att den duger!

Den används väll till instegskamera för blivande filmfotografer? om jah har fattat det hela rätt :D Näämen jah är sugen på den!

och då ska ajh börja med Firewire kabel för att det ger bättre kvalitee! :D

TACK SÅ JÄTTEMKT FÖR ALLLA SVAR! / Alle

Postad

aa men nu har jah köpt en canon XM 1 och jah h ar en fråga ! när jah ahr spelat in en massa på kameran och ska kolla på den i videokameran så blir det inget ljud ? Varfö i bubblan bli det inte det ? :O ja har endån på högsta volym :O är det nån annan inställning ?

Postad

Inte för att vara en bitch, men LÄR DIG SKRIVA!

Sorry om jag verkar otrevlig, men jag orkar inte med ord såsom:

"ddåee"

"ahr"

"ajh"

"nberätta"

"jah"

"assa"

"värkar"

"väll"

"endån"

mm.

Läs långsamt igenom dina inlägg innan du postar dom. Det gör det lättare för folk som vill hjälpa till.

//Kalle

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...