Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena!

Har ett problem med Windows Movie Maker. Jag har filmat olika spel-klipp och användt Gamecam 1.4. Nu har jag redigerat klart filmen i Movie Maker men det är nu själva problemet tillkommer.

När jag ska spara ut filmen på datorn kommer detta meddelande upp:

"Windows Movie Maker kan inte spara filen på platsen du angav. Kontrollera att orginalfilerna som används i filmen fortfarande är tillgängliga, att platsen där du vill spara filmen är tillgänglig och att det finns tillräckligt med ledigt hårddiskutrymme. Försök sedan igen."

Självklart har jag kollat upp allt som står där men får det inte att fungera iallafall. För att kolla om det var mina videoklipp det var fel på så gjorde jag en ny snabbfilm och testade men samma fel uppstår igen.

Glad för alla tips!

Tack på förhand!

Petter

Postad

Hej!

Du säger att du har kollat upp alla problem som uppstår? Har du tillräckligt med hårddisksutrymme? Att målplatsen finns är jag ganska säker på och jag tror inte att du har flyttat videoklippen. Förde du in filmen direkt från kameran till Movie Maker? Då kanske det har uppstått något fel där. Testa att föra in den någon annanstans och importera den i Movie Maker. Testa också att föra in något redan renderat klipp och se om du kan spara det igen. Om det inte går att spara igen föreslår jag att du går in på http://www.microsoft.se och laddar ner en ny version av Movie Maker.

Hoppas att jag varit till hjälp.

Fråga om mer problem uppstår eller om det var någonting annat.

Har bara ett tips och det är att du dumpar Movie Maker. Finns bättre gratisalternativ.

Det var väl inte det han ville höra, eller? Ge honom ett svar eller skriv ingenting.

Postad

Det är väll ingen nyhet att movie maker krånglar. Tycker du ska byta till ett annat redigeringsprogram, Avid Free tex. Eller om du vill betala en slant så är ju Premiere Elements ett bra program, kostar runt en tusenlapp. Och angående problemet: Testa ett annat "exe-inspelningsprogram" tex fraps. Då kan du ju se om du får samma problem.

Postad

Dumpa movie maker! jah skaffade vegas direkt när jah fick veta att det fanns ett annat bättre redigeringsprogram fast jah tyckte det va svårt men sitter du å håller på med det en stund såå jaah ! då kommer det, du kommer bli mkt mkt mer nöjdare, och vadjah vet så har ajh aldrig haft problem med VEGAS!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...