sophia Postad 3 juli 2007 Postad 3 juli 2007 Hej. Är det någon som kan förklara hur jag ska bära mig åt för att kunna ta in Hdv material till premiere pro 7.0? Har sett att det finns ett download till version 2.0, men den funkar inte till version 7.0. Har inte hittat någon info i Premieres egen help. Tacksam för tips! Mvh. Sophia 0 Citera
Rogge Postad 3 juli 2007 Postad 3 juli 2007 Är det någon som kan förklara hur jag ska bära mig åt för att kunna ta in Hdv material till premiere pro 7.0? Det går inte. HDV stöds i Premiere Pro 1.5.1, 2.0 och CS3. Har sett att det finns ett download till version 2.0, men den funkar inte till version 7.0. Va? Om du har version 2.0 skall du använda 2.0 och inte 2.0 i 7.0, eller missförstod jag dig? Alla versioner är helt fristående och är inte på något sätt beroende av varandra för att fungera. 0 Citera
Rabies Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Jag har feta problem med att få in HDV från min XL H1:a i PPro 2.0 via firewire. Får in SD som vanligt men när jag ska köra HDV så försvinner rec-knappen. Jag kan playa och så från premiere så att kameran svarar på det men inte få nån bild eller reca. Har kollat alla inställningar på kameran med men verkar inte som de e den. Har sökt som fan på nätet men inte hittat nåt svar, dock några med samma problem 0 Citera
Max_H Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Vilken Device Control kör du? Är det 25F eller 50i? /Max 0 Citera
Rabies Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Device control är DV/HDV och så har jag ställt in det på Canon XL1s som va det enda som fanns. 24f och 25f är det jag försöker med 0 Citera
Max_H Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Tror iofs inte att det gör ngn skillnad men du har laddat ner de nya presets som finns? Plus... testa med någon annan Device control. Och... du har GIVETVIS inte satt kameran på downscale HDV till DV? (Längsen jag körde capture på en H1 men på Sony kamerorna måste man ibland växla mellan auto och "locked" på format inställningen för DV/HDV playback. /Max 0 Citera
Rabies Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Presets till kameran? Jag har lyckats få in HDV nu med canons egna Console så det verkar va nånting med premiere. Vi har inte fått hem CS3:an än men det borde väl vara åtgärdat där? 0 Citera
Max_H Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Skumt - är rätt säker på jag tankat från XL-H1 i PPro 2. Men jag har faktiskt mest kört "Live" via DV Rack och OnLocation... Ska kolla med supporten... /Max 0 Citera
Rabies Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Ja väldigt. I värsta fall kan jag få tag på en Final Cut och tanka på men jag hoppas slippa, gillar PC för mycket:D. Vi kommer ju köra HD-SDI senare det är just dom närmaste veckorna innan vi fått in alla grejer som vi kommer köra HDV, men det vore skönt att ha alternativet sen i alla fall att kunna köra HDV nån dag när man inte orkar släpa på allt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.