rockin_john Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Jag ska nu köpa min första filmkamera någonsin (har bara redigerat andras film förut). Den ständiga frågan är givetvis, vilken skall man välja? Jag söker en digitalkamera för att kunna filma konserter (lagligt!), kameran måste vara: *Liten *kunna zooma bra *gärna ha mic-uttag *bildstabilsator (ett måste har jag förstått?) *inte vara för dyr (självklart) Inte lika viktigt, men: gärna bra ljudkvalitet också... All hjälp uppskattas mycket! 0 Citera
Creator Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Du menar alltså en digitalvideokamera, s.k. DV-kamera? Kunna zooma bra? Menar du optisk eller digital zoom? Då bör nämnas att en digital zoom är inget att ha, det är den optiska som du ska kolla på. Menar du kunna zooma ''mycket'', alltså komma så nära motivet som möjligt? Sist, men inte minst måste jag ge dig det bästa råd som finns när det handlar om att få reda på vilken kamera du ska köpa... SÖK! Det finns otaliga trådar av ''vilken-kamera-ska-jag-köpa''-slag. Jag blev hitlurad på grund av ditt tillägg i rubriken: ''Något att bita i för er''. 0 Citera
Team_fagott Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Jag ska nu köpa min första filmkamera någonsin (har bara redigerat andras film förut). Den ständiga frågan är givetvis, vilken skall man välja? Jag söker en digitalkamera för att kunna filma konserter (lagligt!), kameran måste vara: *Liten *kunna zooma bra *gärna ha mic-uttag *bildstabilsator (ett måste har jag förstått?) *inte vara för dyr (självklart) Inte lika viktigt, men: gärna bra ljudkvalitet också... All hjälp uppskattas mycket! En filmkamera har inte mic-uttag. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.