Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Han var troligen ironisk och menade rake motsattsen till vad han skrev.

d.v.s. att du borde skriva lite mer utförligt vad du frågar om, och kanske skicka med en länk till sidan i fråga t.ex.

Gissar på att du pratar om http://www.scifi3d.com/ och jag kan då börja med att säga att jag inte har en jäkla aning om vad de är för sida, mer än att de finns massa Sci-Fi-grejer i 3d där.

Fil-formaten som finns står bredvid respektive model/scen/bild, om du inte har sett det.

Och sen, om du menar att du vill ladda ner grejer där ifrån och använda i dina egna filmer så kan jag säga att jag inte har nån aning om du har tillåtelse att göra det, eftersom det verkar vara omöjligt att hitta information om sidans syfte, eller någon info över huvud taget för den delen.

Men om nu syftet med sidan är att låta andra människor ladda ner prylar därifrån för att sedan använda till egna grejer (tex. filmer) och du vet att så är fallet, så är de väl fritt fram att ladda ner antar jag.

Grejerna på sidan verkar vara objekt i olika 3d-format också, vilket kräver ett 3d-program, inklusive kunskap om programmet för användning, och har du de också så är de ju bara ännu bättre! :)

Postad
Och sen, om du menar att du vill ladda ner grejer där ifrån och använda i dina egna filmer så kan jag säga att jag inte har nån aning om du har tillåtelse att göra det, eftersom det verkar vara omöjligt att hitta information om sidans syfte, eller någon info över huvud taget för den delen.

Men om nu syftet med sidan är att låta andra människor ladda ner prylar därifrån för att sedan använda till egna grejer (tex. filmer) och du vet att så är fallet, så är de väl fritt fram att ladda ner antar jag.

Det finns en useragreement som man måste kryssa i innan download.

Dock så är den inte något vidare på att förklara vad man får göra med modellerna.

Edit.

Provade att ladda ner en.

Meshen va helt galen och det skulle förmodligen ta längre tid att göra den lämplig för animation än att modellera en ny.

Postad

Dem vanligaste formaten på scifi3d är max och lightwave, Och man får använda modellerna så länge man nämner den aktuelle skaparen någonstans i filmen, vanligen i eftertexterna. Tror inte man får använda dem för komerciellt bruk dock inte säker.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...