soulpat Postad 25 juni 2007 Postad 25 juni 2007 Köpte en hv20 idag, får den dock på onsdag så jag har ej hunnit kicka på den än. I alla fall, jag är ute efter en 35mm adapter, läst att brevis35 går ihop sjukt bra med just den här kameran så jag funderar starkt på den. Men vad mer behöver jag? Folk snackar om linser osv, men jag fattar ingenting. http://www.cinevate.com/phpBB2/viewtopic.php?t=559 Snubbe som har gjort något sjukt snyggt med en hv20, en brevis och ett par grejjer. Vad behöver jag inhandla mer förrutom själva brevisen? länka gärna till grejjerna som jag behöver för jag e helt vilse :) tack 0 Citera
Gren Postad 26 juni 2007 Postad 26 juni 2007 Utöver din kamera och adapter behöver du något objektiv. Gamla manuella (utan autofokus) Canon och Nikon linser funkar fint. De är rätt billiga begagnat. Se till bara att när du beställer adaptern, att den kommer med rätt fattning till linsen. (T.ex om du har Nikon linser, har Brevis en Nikon fattning.) Sedan får du räkna med att skärmbilden på kameran blir uppochned, så en liten extramonitor till kameran (gärna med batteridrift) är bra att ha. Bra stativ är inte heller helt fel. Sedan är det bara att köra! :-) 0 Citera
Norbert Postad 26 juni 2007 Postad 26 juni 2007 Monitorn är också bra att ha för att se vad du fokuserar på. Det är svårt att fokusera med kameran "lilla" display. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.