pygmErik Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 Hej Jag är en extrem nybörjare, så jag hoppas att jag har hamnat rätt. Min tanke är att filma en föreläsning där läraren kommer att belysa olika delar. För att förtydliga det som sägs i ska föreläsaren använda sig av figurer (typ OH). Enkelt kan jag beskriva det som att föreläsningen baseras på tre cirklar som ska överlappa varandra olika mycket i olika situationer. Kan man tänka sig att man ser föreläsaren i bakgrunden, och cirklarna i förgrunden? Vilket program ska man då använda? Allra helst skulle jag vilja få till att föreläsaren kan "flytta" cirklarna med handen under tiden som hon pratar. Är detta görbart? Isf hur? Tacksam för svar /pygmErik 0 Quote
megawatti Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 Flash är nog ett av de bästa programen att ska enklare animationer i. Enligt mig, tog mig runt 2 veckor att lära mig grunderna, och då kan man göra mycket! 0 Quote
pygmErik Posted June 11, 2007 Author Posted June 11, 2007 Smart, jag borde naturligtvis berätta vilka programvaror jag har. I stort sett har jag alla Adobeprodukter som finns. Jag tänkte att Flash skulle funka fint, men då måste man publicera filmen på webben eller? 0 Quote
Team_fagott Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 Smart, jag borde naturligtvis berätta vilka programvaror jag har. I stort sett har jag alla Adobeprodukter som finns. Jag tänkte att Flash skulle funka fint, men då måste man publicera filmen på webben eller? Nä du kan spara som tex en avi film eller rendera om i tex mpeg2 och bränna som en vanlig dvd. 0 Quote
Recommended Posts