Gå till innehåll

Guide till Videodjungeln


Theoden

Recommended Posts

Hej...

Skall köpa en ny kamera men är osäker på vilken...

För det första, vilket format bör man välja? DV eller DVCam?

 

Jag har hittat en del information om Canons XL-1s, men det är både positiv och negativ kritik angående den kameran. Är det någon som har erfarenhet av denna kamera som kan ge en korrekt bild?

 

Finns det någon bättre kamera i ungefär samma prisklass? Tänker lite på Sonys DVCam kameror, vet inte något om dem alls dock.

 

/Claes

Länk till kommentar
Share on other sites

vad ska du andvända kameran till Tex. filma i mörker, filma på långt avstånd eller ska du ha den mest för hemma andvändning ifall du vill ha lite utav varje så ska du nog ha en vx 2100 alternativt vx 2000 (lite billigare)

Länk till kommentar
Share on other sites

Producera film... =)

Jag tänkte satsa lite på film... det är ett mycket stort intresse för mig. Jag sysslar själv med stuntfighting med svärd och andra tillhyggen... Så till en början vill jag experimentera med lite actionscener... Men jag vill inte springa och köpa en skit kamera som jag sedan bara vill byta ut till något bättre... så jag tänkte satsa på en lite mer professionell kamera...

 

Hittar inte mycket information om vx 2100... är den bättre än XL-1s??

DVCAM? Är det mycket bättre än DV? Någon som har sett skillnaden... eller hört?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...