DDeridex Postad 5 juni 2007 Postad 5 juni 2007 Hej! Jag jobbar på en skola som har ett par Canon XM1or som står och samlar damm. De började för några år sedan övergå till XM2 och det senaste tillskottet är ett gäng Sony HD kameror. Jag vill förbarma mig över en av XM1orna då de trots allt ger bra bild. Avsaknaden av ljudinställningar kan jag leva med. Kameran är elevanvänd så den är sliten till det yttre och en del metalldetaljer har en och annan buckla. Skärmen är även repig då någon eller några har torkat den med hushållspapper men den gör fortfarande jobbet, dessutom föredrar jag sökaren då mitt högra öga är så dominant att jag inte behöver blunda med det vänstra förutom i motljus. Förutom ett lite repigt UV-filter och ett extra standardbatteri tillkommer inga extra tillbehör. Dessutom har den en stöldmärkning som aldrig går att få bort men med lite Kommunal byråkrati så kan jag få ett papper på att märkningsnumret tillhör mig men det kan ändå ställa till det ifall jag vill sälja den vidare. Det är en hyfsad kamera men jag vill inte erbjuda för mycket då jag vet hur elever behandlar kameror så jag frågar er vad som kan vara skäligt. Någon som har en susning? Kom ihåg att jag är en NOOB så ni som är erfarna och läser detta kommer säkert få fler frågor från mig. Tack för att ni finns. 0 Citera
Max_H Postad 5 juni 2007 Postad 5 juni 2007 Funkar den ordentligt så kan den väl vara värd mellan 3-5 tusen (i mina ögon). Det är fortfarande en bra kamera, men skolkameror får ju gå hårt... /Max 0 Citera
Vandraren Postad 6 juni 2007 Postad 6 juni 2007 Kameran är gammal och elev använd och sliten lite här och där!! Dessutom så står den och samlar damm på en hylla och ingen vet hur den är inuti, du får inga extra grejor med och du är elev på skolan!! Kameran är värdelös för kommunen och skolan!! Allvarligt talat så tycker jag du bara ska betala en symbolisk summa för kameran. Allt över 2000 Kr är oförskämt tycker jag. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.