EvilElvis Postad 5 juni 2007 Postad 5 juni 2007 Har precis installerat klart min nya dator på jobbet, en HP xw4400 med ett NVIDIA Quadro FX 560 kort. När jag drar in en QuickTime komprimerad film i After Effects och försöker spela upp den så får jag knas frames i filmen. QuickTime filen är komprimerad med Sorensen Video 3. Har testat att slå av OpenGL i After Effects, men ingen skillnad. Kan det vara nåt knas med grafikkortet i kombination med After Effects? Dom konstiga framesen dyker upp på följande frames: 00:00:01.02 00:00:02.03 00:00:03.04 00:00:04.05 etc Jag ser ett mönster, men kan inte begripa vad som är fel. Någon som har några idéer? Filmerna spelar bra om jag spelar upp dom i QuickTime. Exempel på knas frame: http://img441.imageshack.us/img441/1231/knasframebf4.th.jpg Edit: Kanske ska ligga under Digitala effekter och compositing istället? Iofs får jag snudd på samma problem i Premiere, dock ej lika grådassigt, men pixeleringen är där. 0 Citera
Max_H Postad 5 juni 2007 Postad 5 juni 2007 Vet du vilken QT den är exporterad i? Och vilken version av AE resp. QT kör du? Är allt rätt inställt i "Interpret Footage"? /Max 0 Citera
EvilElvis Postad 5 juni 2007 Författare Postad 5 juni 2007 Vet du vilken QT den är exporterad i? Och vilken version av AE resp. QT kör du? Är allt rätt inställt i "Interpret Footage"? /Max Tack för svar, uppskattas. 7.x är QT-filmen exporterad i, och jag kör AE 7.0 Pro samt QT 7.x. Kollade under "Interpret Footage", men hittade inget speciellt att peta på. 0 Citera
Max_H Postad 6 juni 2007 Postad 6 juni 2007 Hmm... har aldrig varit med om det men min erfarenhet med Sorenson-klipp i AE är relativt begränsad. Testa att uppgradera After Effects till 7.01 (om det inte redan är gjort) och att installera den senaste versionen av QT. Har du QuickTime Pro, då kan du ju ev konvertera till ngt okomprimerat format? /Max 0 Citera
EvilElvis Postad 6 juni 2007 Författare Postad 6 juni 2007 Hmm... har aldrig varit med om det men min erfarenhet med Sorenson-klipp i AE är relativt begränsad. Testa att uppgradera After Effects till 7.01 (om det inte redan är gjort) och att installera den senaste versionen av QT. Har du QuickTime Pro, då kan du ju ev konvertera till ngt okomprimerat format? /Max Tack, för all hjälp Max! Japp, har uppgraderat till 7.01. Testade på min maskin här hemma idag, och det är samma problem på den. Så får utgå från att det är nåt knas med original filerna. Ska försöka fixa dom som QT Animation istället. Väldigt besynnerligt dock, men måste helt enkelt blivit något fel när dom renderades ut, trots att det inte syns när man spelar upp dom i QT. Alt. så är det nåt tjall på AEs QT stöd. 0 Citera
EvilElvis Postad 8 juni 2007 Författare Postad 8 juni 2007 Svarar på min egen tråd. Det verkar vara nåt med hur AE och PP läser QT filer. För när jag körde allt via AviSynth med en QT plugin, och sedan in i VirtualDub så ser det kanon ut. Mycket märkligt. 0 Citera
Max_H Postad 8 juni 2007 Postad 8 juni 2007 Hur stora är filerna? Går det att få tag på en? (Eller har du möjlighet att testa i CS3). /Max 0 Citera
EvilElvis Postad 8 juni 2007 Författare Postad 8 juni 2007 Hur stora är filerna? Går det att få tag på en? (Eller har du möjlighet att testa i CS3). /Max Runt 3-4 Mb bara, kan nog slänga upp en på måndag (hemma och är sjuk idag). Måste kolla hur det är med rättigheter och sånt innan bara. Skulle kunna dra hem en beta på CS3 och testa med också. Kan man köra CS3 samtidigt som PPro 2.0 och AE 7.0? 0 Citera
Max_H Postad 8 juni 2007 Postad 8 juni 2007 Det SKA gå. Men är det en "SKARP" produktionsburk på jobbet kanske det är dumt. Du kan ju kolla rättigheterna så kan jag kolla här och ev maila över den till USA om du få OK på det. /Max 0 Citera
EvilElvis Postad 8 juni 2007 Författare Postad 8 juni 2007 Det SKA gå. Men är det en "SKARP" produktionsburk på jobbet kanske det är dumt. Du kan ju kolla rättigheterna så kan jag kolla här och ev maila över den till USA om du få OK på det. /Max Kan provköra det på min burk här hemma, så att det inte blir nåt strul. Har redan fått blåsa om min nya dator en gång på jobbet efter att ha lyckats radera nånting i registret av misstag. Oooops. Det borde gå att lösa rättighetsmässigt, återkommer i ämnet. Ska testa CS3 betan nu, om den är publik. Tack för att du tar dig tid Max, det uppskattas. 0 Citera
EvilElvis Postad 14 juni 2007 Författare Postad 14 juni 2007 Det SKA gå. Men är det en "SKARP" produktionsburk på jobbet kanske det är dumt. Du kan ju kolla rättigheterna så kan jag kolla här och ev maila över den till USA om du få OK på det. /Max Du har pm Max. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.