neolit Postad 4 juni 2007 Postad 4 juni 2007 Hej Nu ska jag ställa en fråga som kanske i första taget kan verka dum, men som jag är väldigt nyfiken på. Jag utgår ifrån fotografi (bild), därför så ställer jag den frågan här. Kan man med hjälp av någon typ av program få reda på vad det är för kamera som har filmat viss filmsekvens? Med hjälp av enkla fotoprogram får man reda på kameratypen, slutartid, bländare osv osv. Finns det något sådant för video? 0 Citera
Tomtebo Postad 5 juni 2007 Postad 5 juni 2007 ingen anning direkt, men om du syftar på någon film du har hittat kan du ju söka den på imdb och kolla på filmens Aspect Ratio, får man ju reda på vilken kamera, och storlek m.m dock inte slutartid.. Men det borde finns något sånt program som kan läsa ut det ? vem vet. 0 Citera
High1ander Postad 5 juni 2007 Postad 5 juni 2007 Det finns linser som har sådan info. Jag har sett reklam för det i American Cinematographer. De skulle innehålla info för varje bildruta om brännvidd, slutartid, f-stop, fokus, och nyare Avids skulle ha stöd för att läsa infon. 0 Citera
neolit Postad 6 juni 2007 Författare Postad 6 juni 2007 ok, intressant, ser fram emot en sådan möjlighet 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.