Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu ska vi till ett läger med skolan, där har vi tänkt att göra en film... men mina idéer är borta!

så jag undrar om ni hade några manusidéer till oss men vi har lite problem ...

vi får typ inte ha med oss rekvisita t.ex. en låtsas kniv.

så kan ni vara så snällaa! och hjälpa oss med manus men utan vapen och sånt därför det får vi inte ha med!

Postad

vem behöver vapen för att göra en vapenfilm? :p

Om talang finns så kan man göra det mesta på ingenting;)

Men skämt åsido, måste allt häftigt vara med vapen? Såg Grindhouse: Death Proof igår kväll och visst, en av tjejerna hade en revolver men den användes bara en gång... fasst där hade dom ordentliga bilar så det kanske är out of the question också antar jag;)

Men annars då? tja... ni är ute på läger, en av er går på lokala utedasset och och när han/hon är klar så öppnar denne dörren och befinner sig långt bort i korpilongbolo och måste nu övertala närmaste byfåne att hjälpa honom tillbaka till lägret.

Annars så är väl sånna där läger praktexempel för romans-historier... Pojke tar tillfället att fråga chans på hjärte-tjejen... det slår fel, han står och bedyrar sin förälskelse med stängda konsentrerade ögon då tjejens plats tas upp av ärkemobbaren och nu måste han komma på ett sätt att bli av med mobbarens gliringar samtidigt som han måste förklara för tjejen vad han egentligen menade...

Det är väl vad jag kan komma på så här på rak arm som hjälp att komma igång. Tänk efter... vad är det troligt att det kommer hända på lägret som du kan ta med? hur många kompisar har du med dig i detta sidoprojekt? osv.

Ju mer ovanligt desto bättre måste jag dock säga;)

Postad

Jag tycker att ni skall göra en film om några ungdomar som åker på läger och tänker göra en film. Problemet är att de inte får ta med sig sin låtsaskniv, så nu vet de inte vad filmen skall handla om. De försöker komma på nya idéer, men varje idé leder alltid fram till behovet av låtsaskniven. Till slut kommer dock någon på den geniala lösningen att spela in filmen utan låtsaskniven och istället lägga in den i datorn i efterhand! Alla blir jätteglada och ger honom en gruppkram.

Kan bli hur bra som helst!

/Jakob

Postad
Genialiskt, jbergman! Så enkelt det kan vara ibland. :)

Tackar, tackar! Verkligheten är alltid den bästa inspirationskällan. Den som siktar mot stjärnorna kommer bara till trädtopparna, men den som gräver där han står kan komma ända till Kina!

/Jakob

Postad
seriösa saker. Ni var dummamot mej:(

Mitt förslag är seriöst. Det har till och med en början, en mitt och ett slut. Men tydligen var "kung fu o grejer" en bättre idé...

/Jakob

Postad
jamen vi har inte nått att göra!

Nähä, det var ju synd...

Jag har inte den blekaste om vad du försöker säga eller varför jag fortsätter tråden. Gör en Blair witch-klon istället. Det är nog bäst för alla.

/Jakob

• 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad

Skräck är alltid bra i skogen... Eller låtsas använd vapen om det är det ni vill och lägg på ljudeffekter sen när ni redigerar?? Så länge ljud finns fattar alla ändå+ det blir en kul grej.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...