Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

ska spela in en actionfilm här i umeå, och det är en scen när en bank blir rånad, banken ska ligga ganska centralt, så man ser att det är mycket bilar och sånt runt omkring, rånarna ska springa in med rånarluvor hota dom som jobbar där med knivar ta pengarna och springa därifrån. så nu undrar jag hur ska jag kunna få tillstånd att spela in i en bank, det lär man knappast få om banken ligger väldigt centralt. så hur ska jag göra?

Postad

ring din närmaste bank som ligger centralt enligt dig och prata med dem om din film. Men lite tur kanske de vill ställa upp när det inte är så mycket folk eller liknande.. ;)

Postad

En bank i Umeå utmed en väg... Kommer inte på nån. Passar inte Forex bra annars, vid Renmarkstorget? Annars kanske det inte måste vara en bank i verkligheten, utan man tar nån lokal som man placerar en glasförsedd disk i, fejkar en kassaskåpsdörr i bakgrunden, några stora plantor, en könummer-display. Voilá!

Försäkringskassan kanske funkar? Ligger ju centralt.

Jag tror nog inte man får tillstånd att spela in i en riktig bank. Jag tror nämligen inte man får filma i en bank alls.

Postad

Jag tror nog inte man får tillstånd att spela in i en riktig bank. Jag tror nämligen inte man får filma i en bank alls.

Skulle också tro det, gjorde ett reportage för inte så länge sen och vi bad om att få filma inne på en parfymaffär, Kicks, men det fick vi inte på grund av att man inte ska kunna använda sitt filmade material för att se kassor och liknande tydligen, skulle tro att det är ännu strängare på en bank

Postad

tack för alla svar, jag kom och tänka på en sak nu, om man går in på forex utan rånarluvor, och sedan skulle man kunna filma på sagatetern, där finns det garderober med hål om man bara glasar in dem så! ;P

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...