wilmer2007 Postad 29 maj 2007 Postad 29 maj 2007 Hej. Ska filma med en canon auto zoom 1014 i konstljus med en 64 T film. Dvs jag behöver ta bort det inbyggda CCA filtret. Dock saknas filterskruven, (som skulle sitta under kameran och lätt och smidigt skifta filter) och jag har ingen super 8 lampa att sätta på kameran. Är det nån som har något bra tips? Går det bra att röja runt själv med skruvmejsel....... 0 Citera
Team_fagott Postad 29 maj 2007 Postad 29 maj 2007 Hej. Ska filma med en canon auto zoom 1014 i konstljus med en 64 T film. Dvs jag behöver ta bort det inbyggda CCA filtret. Dock saknas filterskruven, (som skulle sitta under kameran och lätt och smidigt skifta filter) och jag har ingen super 8 lampa att sätta på kameran. Är det nån som har något bra tips? Går det bra att röja runt själv med skruvmejsel....... Nu vet jag inte hur 1014 funkar men jag antar att man skulle kuna tejpa över nochhålet på 64T rullen. Se i den här tråden, fast gör tvärtom :) http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=14135&page=2 0 Citera
wilmer2007 Postad 29 maj 2007 Författare Postad 29 maj 2007 ok. Tack för svar. Hade precis införskaffat kameran och betalat ett överpris för att slippa klistra och klippa och hålla på. Funderar på att lämna tillbaks den och filma med mormors gamla kamera. Bara att trycka på knappen..... Men tack i alla fall!! Ifall jag behåller den... 0 Citera
Team_fagott Postad 29 maj 2007 Postad 29 maj 2007 Du äger en av dom bättre s8 kamerorna som gjorts! Vad betalde du? är den till salu? Fungerar den i övrigt? 0 Citera
wilmer2007 Postad 29 maj 2007 Författare Postad 29 maj 2007 Alltså jag har ingen lust att berätta vad jag gav... Förmodligen kan man få en sådan kamera för 1000 sek. Men jag har inspelning i mitten av juni och ville vara på den säkra sidan. Alltså det har alltid funkat bra med mormors chinon men nu är det viktiga scener och jag bestämde mig för att betala för att vara på den säkra sidan. Ok..... Jag betalade 2900.... Vet ej om det är ett överpris, struntar i vilket, men den verkar vara i väldigt bra skick. Ska filma med en annan kamera samtidigt för säkerhets skull, eftersom jag inte hinner provfilma. Skall dessutom filma med video. Går allt åt helvete får jag lägga på old age filter och hoppas att ingen av er super 8 entusiaster ser filmen.... Men vi får se, de kanske har en filterskruv till mig i affären. Hoppas det. För övrigt såg jag att någon ville sälja en Canon Auto Zoom 1014 för 1000:-. Sök på hela kameranamnet på google så hittar du annonsen. Minns inte var den dök upp. Men den var nyss inlagd och i stockholmsområdet. Hittar du den inte, så hör av dig så kan jag surfa rätt på den åt dig. 0 Citera
wilmer2007 Postad 29 maj 2007 Författare Postad 29 maj 2007 Alltså jag har ingen lust att berätta vad jag gav... Förmodligen kan man få en sådan kamera för 1000 sek. Men jag har inspelning i mitten av juni och ville vara på den säkra sidan. Alltså det har alltid funkat bra med mormors chinon men nu är det viktiga scener och jag bestämde mig för att betala för att vara på den säkra sidan. Ok..... Jag betalade 2900.... Vet ej om det är ett överpris, struntar i vilket, men den verkar vara i väldigt bra skick. Ska filma med en annan kamera samtidigt för säkerhets skull, eftersom jag inte hinner provfilma. Skall dessutom filma med video. Går allt åt helvete får jag lägga på old age filter och hoppas att ingen av er super 8 entusiaster ser filmen.... Men vi får se, de kanske har en filterskruv till mig i affären. Hoppas det. För övrigt såg jag att någon ville sälja en Canon Auto Zoom 1014 för 1000:-. Sök på hela kameranamnet på google så hittar du annonsen. Minns inte var den dök upp. Men den var nyss inlagd och i stockholmsområdet. Hittar du den inte, så hör av dig så kan jag surfa rätt på den åt dig. Här är den förresten: http://www.svepet.net/visaannons.php?visa=5368 - 4k Vet inget om den, men du kan ju ringa och kolla. Billig i alla fall. 0 Citera
Dario Postad 29 maj 2007 Postad 29 maj 2007 På min auto zoom electronic 814 är det en pigg som trycks ner av skruven när man skruvar i den. Det skulle kanske kunna gå att trycka ner denna pigg om du trycker ner något i hålet och tejpar fast. Kolla om filtret avaktiveras då. Primitivt, men ändå.... 0 Citera
wilmer2007 Postad 29 maj 2007 Författare Postad 29 maj 2007 Jo. Det är nog den bästa lösningen. Nåt i plast då, så det inte blir kortslutning... Har blivit för förtjust i kameran för att vilja lämna tillbaka den. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.