video_sync Postad 24 maj 2007 Postad 24 maj 2007 Något nytt Authoring program på marknaden för BluRay eller HD-DVD som riktar sig till semi-proffsen ? 0 Citera
pld Postad 24 maj 2007 Postad 24 maj 2007 Roxio DVDit Pro HD: http://www.roxio.com/enu/products/dvdit/hd/overview.html Encore CS3 har kan väl bränna HD-DVD och Blueray: http://www.adobe.com/products/premiere/encore/ /Jesper 0 Citera
video_sync Postad 29 maj 2007 Författare Postad 29 maj 2007 Är så himmla nyfiken på HD-DVD / BluRay authoring då standard DVD authoring varit vid intresse för mig sedan länge. Är det stor skillnad på HD-DVD och BluRay Authoring, rent tekniskt ? När släpper Sony nästa DVD Architect (5.0) ? Kommer den versionen att vara HD-DVD / BluRay kompatibel ? Tackar på förhand! 0 Citera
Max_H Postad 29 maj 2007 Postad 29 maj 2007 Rimligen ingen HD-DVD i Architect... eftersom Sony är den mest drivande bakom Blu-ray formatet. Sedan lär det vara en hel del barnsjukdomar i början eftersom dom fortfarande ändrar i specen för hur skivan ska vara uppbyggd. /Max 0 Citera
video_sync Postad 29 maj 2007 Författare Postad 29 maj 2007 Rimligen ingen HD-DVD i Architect... eftersom Sony är den mest drivande bakom Blu-ray formatet. Sedan lär det vara en hel del barnsjukdomar i början eftersom dom fortfarande ändrar i specen för hur skivan ska vara uppbyggd. /Max Vad skall man som semi-pro välja att inrikta sin authoring på ? HD-DVD eller BluRay ? Och som jag också nämnde ovan: Är det stor skillnad på HD-DVD / BluRay authoring, rent tekniskt ? Kommer BluRay / HD-DVD baseras på MPEG-2 och hur läses skivorna ? Som nu med AUDIO_TS / VIDEO_TS eller ? Är så jädra nyfiken ! 0 Citera
Max_H Postad 29 maj 2007 Postad 29 maj 2007 Så vitt jag vet (är ingen expert) kommer bägge formaten ha: VC1 codec från Microsoft MPEG2 HD H.264 HD HD-DVD: 15Gb single layer, 30Gb dual layer Blu-ray: 25Gb single layer, 50Gb dual layer Blu-ray tar lite högre bitrate än HD-DVD och bägge spelar upp gamla DVD-skivor. Det är så starka krafter bakom bägge formaten så jag tror dom kommer att existera parallellt ganska länge. Men vad, mina föräldrar köpte Betamax istället för VHS så jag kanske har smittats av felaktiga teorier... Vet för lite om "uppbyggnaden" - ska få en Blu-ray brännare från LaCie snart för att testa med Encore CS3... /Max 0 Citera
video_sync Postad 30 maj 2007 Författare Postad 30 maj 2007 Så vitt jag vet (är ingen expert) kommer bägge formaten ha: VC1 codec från Microsoft MPEG2 HD H.264 HD HD-DVD: 15Gb single layer, 30Gb dual layer Blu-ray: 25Gb single layer, 50Gb dual layer Blu-ray tar lite högre bitrate än HD-DVD och bägge spelar upp gamla DVD-skivor. Det är så starka krafter bakom bägge formaten så jag tror dom kommer att existera parallellt ganska länge. Men vad, mina föräldrar köpte Betamax istället för VHS så jag kanske har smittats av felaktiga teorier... Vet för lite om "uppbyggnaden" - ska få en Blu-ray brännare från LaCie snart för att testa med Encore CS3... /Max Så istället för som nu endast MPEG format på DVD skivor , så kommer HD-DVD / BluRay att ha stöd för tre olika format ? Låter ju nice =) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.