Pinkus Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 Förutsatt att man använt samma filmsort, kan kvaliteten på det framkallade negativet skilja mycket beroende på vilket lab man använder eller är det i stort sett samma? Tänker på att olika lab kanske har olika kvalitet på framkallningsvätskor mmm...nån som vet? OBS! Jag undrar alltså inte om kvalitet på scannring, ljussättning mm 0 Citera
Team_fagott Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 Iaf när det gäller E6 kan det skilja sig en del, och jag antar att det gäller samtliga filmer och format. Nu skrev du inte villket format du syftar på. Så jag utgår helt utan reson att du syftar på super 8 (Om inte kanske det här inlägget är till glädje för framtida sökare):p i senaste nummret av Smalformat har man ett stort test av 15 olka labb (Tidningaen går att köpa i lösnummer på nätet) Kolla min signatur ;) 0 Citera
Pinkus Postad 21 maj 2007 Författare Postad 21 maj 2007 nej, jag syftar på 16mm och 35mm. vad är E6? förklara närmare hur det kan skilja sig i kvalitet. 0 Citera
Dario Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 E6 är en framkallningsprocess för reversal film. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.