jepser Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Hmm, jag har några frågor ang. synopsis. Ska man skriva det som en bok? Ska man inte alls nämna något med "vi ser" "Närbild" osv.? // jesper 0 Citera
jbergman Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 http://www.voodoofilm.org/artikel/synopsis-outline-treatment.aspx /Jakob 0 Citera
jepser Postad 20 maj 2007 Författare Postad 20 maj 2007 Okej tack, jag får nog kolla igenom filmskolan lite, verkar vara väldigt bra;) Men jag har dock en fråga... En synopsis skrivs på ungefär en A4-sida, högst två. Högst två? Tänk om filmen är jätte lång... Hur ska man göra då? 0 Citera
Simon W Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Jag lovar att man kan skriva hela Star Wars (ep 1-6) på två a4. Se till att söka lite, eller kolla ordlista, eller kolla filmskolan innan du startar trådar. Det känns lite "snälla, se mig"-aktigt... 0 Citera
jepser Postad 20 maj 2007 Författare Postad 20 maj 2007 Det känns lite "snälla, se mig"-aktigt... Jaha? Men okej, tack för svaren, jag tror jag fattar hur jag ska skriva en synopsis nu;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.