Arsen.A Postad 18 maj 2007 Postad 18 maj 2007 Hej, Har just börjat köra med adobe premiere preo 1.5, Men det tog bara 5 min för mig och det tog stop. Jag kan tydligen inte importera filmklippet, som ha AVI format. Undrar om man kan använda/finns någon convertor ? Tacksam för svar 0 Citera
Stefan_holst Postad 18 maj 2007 Postad 18 maj 2007 Hej, Har just börjat köra med adobe premiere preo 1.5, Men det tog bara 5 min för mig och det tog stop. Jag kan tydligen inte importera filmklippet, som ha AVI format. Undrar om man kan använda/finns någon convertor ? Tacksam för svar Jag är rädd att din information inte räcker. AVI är det "normala" att importera till Premiere. Men AVI används som ändelse till många olika komprimeringstekniker. Men de flesta fungerar att importera till Premiere. Du måste beskriva exakt vad det är för klipp och hur du försökt att få in det i Premiere. 0 Citera
Arsen.A Postad 18 maj 2007 Författare Postad 18 maj 2007 det är en bra fråga(vilken codec ha avi filen) vet inte hur man kollar det iaf så gick jag in på egenskaper och så här står där! (bildhastighet .88kbt/s ljudformat PCM ljudsamplingsstorlek 8 bit bildritehastighet 30 bildruter/s datahastighet 1828kbt/s) eller finns det andra sätt och kolla codec typen ! tacksaam för svar! 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 19 maj 2007 Postad 19 maj 2007 Rubrik ändrad från "Enkel fråga ang. Premiere pro 1.5". 0 Citera
Max_H Postad 19 maj 2007 Postad 19 maj 2007 Då är det med största sannolikhet komprimerat med MPG4 - vilket PPro 1.5 inte är över sig förtjust i. Konvertera klippet till exempelvis DV-AVI först - ibland förljer det med ngn programvara med kameran. /Max 0 Citera
Arsen.A Postad 19 maj 2007 Författare Postad 19 maj 2007 ok. då vet man !! jag få tacka alla som svarade .. uppskatar!!!!!!!!!:D 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.