always89 Posted May 20, 2004 Posted May 20, 2004 Hur gör man för att få en person genomsynlig?? Tacksam För Svar!! 0 Quote
Anstalter Posted May 20, 2004 Posted May 20, 2004 filmar en person med fast kameravinkel sen går personen bort från bilden, du fortsätter filma en stund till med samma fasta kameravinkel. Sen lägger du in filmen i ett redigeringsprogram, lägger klippet med personen i det översta videospåret sedan klippet som är tommt utan personen i ett videospår under det övre. Sen drar du ner opacity till kanske 50% eller vad du vill på det översta spåret.... 0 Quote
DJ_BMC Posted May 20, 2004 Posted May 20, 2004 nej inte alls genomsynlig = genomsynlighet =se igenom något = genomsyn 0 Quote
h.cewers Posted November 22, 2004 Posted November 22, 2004 jag har hajat hur man gör ett "spöke" men om jag vill ha två av en person i samma scen (alltså ej genomskinliga), hur gör jag då. Jag vet att man filmar det med samma bakgrund och sådär men jag är inte riktigt hemma på Adobe än. Vi säger att jag har mina klipp, låt oss säga: en Hugo till vänster och en Hugo till höger. Lägger in dessa klipp i Adobe.... Vad gör jag sen? Jag har AP Pro om det hjälper. tacksam för svar/ Hugo 0 Quote
walfridson Posted November 22, 2004 Posted November 22, 2004 I after fx... Du maskar eller använder vector paint och målar ut den ena Hugo och placerar honom i det översta lagret. Finns även key effekten difference matte för att få ut bakrunden, men det ska man inte vänja sig vid att lita på. 0 Quote
h.cewers Posted November 22, 2004 Posted November 22, 2004 [citat=walfridson]I after fx... Du maskar eller använder vector paint och målar ut den ena Hugo och placerar honom i det översta lagret. Finns även key effekten difference matte för att få ut bakrunden, men det ska man inte vänja sig vid att lita på.[/citat] Kankse ska tillägga att jag inte har använt Adobe så länge. Följande förstod jag itne: I after fx, maskar, vector paint och målar ut. Skulle ju inte vänja mig vid key effekten difference, så de bryr jag mig inte om. vore jättebussigt om du kan förklara "for dummies". /Hugo 0 Quote
walfridson Posted November 22, 2004 Posted November 22, 2004 Hm behöver inte bli för svårt. Kolla i hjälpen så du vet hur man importerar klipp och skapar ett projekt. Kör på masks, det är lättast i början. Kika i "Working with Masks and Transparency" i AE hjälpen. Se efter hur du skapar en mask och animerar den. För vanliga verktyg är det samma snabbtangenter som i Photoshop 0 Quote
blotarne Posted July 13, 2007 Posted July 13, 2007 använd opascity typ 50 % för bubblan så sak du få se på grejer ;) 0 Quote
Recommended Posts