rawj0ck Posted May 18, 2007 Posted May 18, 2007 Själv använder jag premiere 2.0 och kör ut det i adobe media encoder med preset: HDV 1080i 30 (har en sony hc3 NTSC)M2T och är nöjd med kvaliten men kan inte ta in filerna i after effects 7.0 eller 3ds max 9.0. Kan det bero på att dessa versioner inte stödjer 1080i eller bör jag ändra till ett annat format och isf vilket? Passar även på att fråga vilken mjukvara ni använder för att ta in HDV-filmen. 0 Quote
Max_H Posted May 18, 2007 Posted May 18, 2007 Fel forum... Var kommer filerna ifrån? PPro tar in det som .mpeg och det funkar här i alla fall? Såvida du inte kör en trial-version? /Max 0 Quote
rawj0ck Posted May 19, 2007 Author Posted May 19, 2007 sry, lämpar sig nog bättre i redigeringskategorin. Kommer som .mpeg i premiere pro men kan inte ta in det i AE, får "an unspecified avi or directshow error occurred". Alla inställningar är rätt i AE. Brukar mest rendera ut som targa ellre png och då funkar det att ta in, men i vissa fall vill man ha det som film direkt. 0 Quote
Max_H Posted May 21, 2007 Posted May 21, 2007 Har sett flera med detta problem (som jag själv aldrig haft) - mailade supporten i USA, har dock inte fått svar än. /Max 0 Quote
rawj0ck Posted May 22, 2007 Author Posted May 22, 2007 Plötsligt funkar det i AE utan att jag ändrat på något, men är ju enormt tungt att köra .M2T filer i det så håller mig till .wmv istället. 0 Quote
Recommended Posts