Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,

Jag är en amatörfilmare som har suttit några dagar och redigerat en film från min och mina kompisars Londonresa. Jag använder ett program som heter Adobe Premier Elements 3.0 och tycker att det är väldigt användarvänligt. Har dock stött på ett problem:

När jag redigerat massa filmsnuttar och vill lägga dem i särskild ordning(i sceneline) förflyttas musiken(som är tillagd) iväg. Flyttar jag dem i timeline så läggs snuttarna "över" de andra snuttarna. Jag vill bara kunna flytta runt klippen med tillagd musik i rätt ordning utan att behöva tajma om musik och ljudeffekter varje gång. Går detta?

mvh

Henrik

Posted

Tyvärr min vän måste jag säga att jag hade samma problem som du. Precis samma.

Den enda lösningen vore om du organiserde clipen innan du lägger in musiken (något som du säkert visste utan att jag behövde påpeka det).

Annars kan du ringa supporten och prata med dem om det. De brukar vara mycket hjälpsamma; inte alltid så 100% kunniga, men det är värt ett försök.

Jag har använt Premiere i några månader men jag kan tyvärr inte hjälpa dig med mer än det.

Lycka till

Posted

Hej och tack för att ni tog er tid att svara! Det verkar som du precis suttit i samma sits som jag neolit. Löste det sig för dig?

Tack för det korta men superbra tipset Team_fagott. Det löste sig för mig nu!

Såhär gjorde jag:

flyttar upp alla musik till audio (2 eller 3) istället för att ha den på soundtrack/narration, nu kan man flytta i sceneline utan att övriga klipp påverkas!