joppa Posted May 19, 2004 Posted May 19, 2004 Hejsan! för en tid sen hittade jag ett nattfilter till aftereffects men så fick jag virus på datorn och fick formatera hela skiten och nu hittar jag det inte. är det någon som ver var man kan hitta det eller något liknande. (det var ett gratisfilter till 6.0) 0 Quote
Anonym Posted May 21, 2004 Posted May 21, 2004 Jag vet inte nått om ett nattfilter, men om du vill simulera att det är natt behöver du bara: 1 Mörka ned det 2 Öka kontrastern 3 Öka de blåa tonerna 4 Gör bilden lite grying. Det kan du nog göra med olika filter såsom Colour Balance, Brightness/Contrast etc. Lycka till! 0 Quote
joppa Posted May 23, 2004 Author Posted May 23, 2004 jo, jag känner till det men med det här filtret så blir det snyggare och så får man en annan kontroll över effekten 0 Quote
yooonis Posted January 3, 2006 Posted January 3, 2006 [citat=joppa]jo, jag känner till det men med det här filtret så blir det snyggare och så får man en annan kontroll över effekten[/citat] Låter assgrymt ju! Har alltid velat kunna filma natt på typ kvällen så att man ser vad som händer och sen kunna göra det som "riktig natt" i datorn sen... typ som på film helt enkelt! 1 Quote
Recommended Posts