Per-Aron Postad 14 maj 2007 Postad 14 maj 2007 Vet inte om detta är rätt tråd, men den står ju iallafall framför kameran... Är det någon som byggt en telepropter? Tänkte köra med en platt dataskärm, glas i 45graders vinkel och en programvara som spegelvänder. Det finns en del programvaror att köpa, men vilken? Programmet behöver inte vara så avancerat. 0 Citera
Pace Postad 14 maj 2007 Postad 14 maj 2007 Svårplacerat ämne, men flyttar den från Rekvisita och scenografi då det oftast handlar om video och tv. 0 Citera
henrikp Postad 17 maj 2007 Postad 17 maj 2007 Det finns en del demoversioner att hitta på t.ex. Download.com. Minns inte vilket jag fastnade för, använde det bara tillfälligt. 0 Citera
wolfan Postad 1 december 2017 Postad 1 december 2017 Är det någon som vet vad glaset kallas på svenska. Beamsplitter eller beamsplitting glass har jag hittat. Men ingen leverantör i Sverige. Kanske någon som har en idé på ett alternativ till detta? 0 Citera
ghijohansson Postad 1 december 2017 Postad 1 december 2017 Jag håller inte reda på vad sådan glasskiva heter. Däremot kan du kan få tips på försäljare om du kontaktar institutionen för fysik på närmaste universitet. 0 Citera
kalamindi Postad 7 december 2017 Postad 7 december 2017 Beamsplitter tro heter spegel glasskivan, köpte från USA 100USD och 60USD frakt, fick vanlig glas från de, jag ringde och de skickade en riktig "beamsplitter". Idag skulle jag köpa en riktig färdig telepromter direkt från Draco System. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.