audition Postad 12 maj 2007 Postad 12 maj 2007 Jag köper en ny dator nu för min nuvarande är för seg. Har ett stort filmmaterial i den gamla som jag redigerar i ppro 2.0. Allt filmmaterial + projektfilen vill jag flytta över till den nya datorns hårddisk men jag misstänker att det kan bli problem med den flytten eftersom projektfilen knappast då hittar rätt bland allt material i en ny hårddisk. Nån som gjort detta förut och vet hur man kan gå tillväga? 0 Citera
megawatti Postad 12 maj 2007 Postad 12 maj 2007 Ifall du vet exakt vilka filer det är, tex att du har hela mappen "Film1" så brukar de räcka att leta up en av dem filerna när premeire frågar, ifall det är i många olika mappar osv, så som jag redigerar så är det ett helvete :-) 0 Citera
audition Postad 12 maj 2007 Författare Postad 12 maj 2007 Jo, jag har allt tankat allt filmmaterial i samma mapp kallad "mina videoklipp". som ligger på hd-disk D: Men i DEN mappen ligger 188 avi filer som alla bidrar med "snuttar" i den slutliga filmen. I den nya datorn kommer den att ligga på hd-disk C:. Kan inte det ställa till det, för förmodligen kommer projektfilen med alla sina sökkoder att leta efter källklippen i disk D: där de tidigare låg men som då inte finns. Blir det inte så? 0 Citera
jbergman Postad 14 maj 2007 Postad 14 maj 2007 Det är precis som megawatti säger. Inga problem. Premiere frågar var en eller flera filer ligger, och då letar du upp dem åt programmet. Det mesta kommer att skötas automatiskt. /Jakob 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.