Jump to content

Utkast: Rosa tortyr (10 sidor)

Gate13

Recommended Posts

Knappast nån betalning (om det förstås inte handlar om att samskriva ett manus). Tjänster och gentjänster, som jag ser det. Och om gentjänten aldrig kom, so what. Voodoofilm är till för att läras och lära!

Men man vill ju självklart synas i end credits... ;)

Vad sägs om att han får flashbacks att hans mor tog med honom till inspelningarna och att Frank och Leo borde veta bättre? Hans mor kanske har begått självmord pga ångest av det hon har gjort, och det hela slutar med att de dödar varandra.

Kanske att Karin får sympati för Leo också då hon börjar märka saker och ting.

Då borde jag väl betala alla som kommer med idéer på voodoofilm och med hjälp.

Nej jag menar alltså på msn, alltså om han hjälper dig förbättra den rejält.

En idé vore i alla fall att Polisen räddar snusk teamet (både kidnappade) och skjuter Leo till döds.

Jag är inte ute efter nå cash. Jag hjälper till för att jag tycker att iden kan göras intressant men de e en del som måste ändras då. Frank och David har ingen skuld ifall Leos mor frivilligt gick på inspelningarna. Däremot om hon blev tvingad eller utnytjad, drogad osv så är det deras fel. Så mitt förslag är att Morsan blivit drogad och filmad mot sin vilja, Frank är hjärnan bakom och David är bara den som utför handlingen. När sen Frank och David sitter fångna(förslagsvis i Franks hus som är beläget ute på landet elelr i annan glesbygd med lite folk) så börjar David spela offer och säger att Frank tvingade honom med vilket gör Frank pissed off. Leo ger honom då en kvin(Leo har själv en pistol riktad mot Frank hela tiden) och han hugger David några gånger tills han dör. Då tvingar Leo bort Frank från liket och sätter pistolen i Davids hand och dödar Frank. Det är ju då uppenbart för polisen att Frank dödat David i en teknisk undersökning och krutstänk på Davids hand och fingeravtryck på pistolen talar för att han har dödat Frank.