anders10 Postad 7 maj 2007 Postad 7 maj 2007 Hej! Läste en annons någonstans där det talades om kamerans "trumtid" och "tapettid". Någon som kan redogöra för mig vad detta betyder..?? Vänligen Anders 0 Citera
Pace Postad 7 maj 2007 Postad 7 maj 2007 Ungefär som en bils milantal; hur många timmar videotrumman snurrat, det vill säga drifttiden för kamerans videobandspelare. 0 Citera
anders10 Postad 11 maj 2007 Författare Postad 11 maj 2007 Hej! Tack för ditt svar. Jag förstod ju iochförsig att det handlade om det. Trumtid ser man ju ganska ofta och det var det någon som sa, är hur många timmar den är filmad med. Vet inte om det stämmer. Men vad är då "Tapettid"? Vänligen Anders 0 Citera
Vandraren Postad 11 maj 2007 Postad 11 maj 2007 Jag är inte säker på att jag kommer ihåg rätt nu (det var några år sedan) men jag tror det var så här Trumtid : är den tid kameran har varit igång, trumman snurrar, men spelar inte in Tapetid : är den tid kameran varit i inspelningsläge REC, alltå spelar in. Den viktigaste tiden är alltså Tape tid Jag är nästan säker på att jag minns rätt. Ps. Om trumtiden är större än Tape tid , då minns jag rätt 0 Citera
Jonyverse Postad 12 maj 2007 Postad 12 maj 2007 Om kameran står på pause redo att spela in så snurrar trumman men bandet står still. Trumtid blir nästan alltid mer än tapetid. Om man inte kört alla banden rakt igenom. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.