Gå till innehåll

Är VAIO bra?


Disco Volante

Recommended Posts

Ska köpa en laptop snart, eller ja, i höst...

 

Är Sony VAIO något att ha? Antar att det hinner komma nya modeller innan jag ska köpa men jag undrar om någon har koll på dom, överlag? :p

 

Eller om ni kan ge andra tips på bra laptop-modeller. Jag vill ha något ganska rejält men ändå inte alltför dyr (minst 1 gig ram, under 12 000:-)

 

Ge gärna tips, jag har aldrig köpt bärbar tidigare!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det beror alldeles på vad du prioriterar. Det jag tycker är bra med vaio, är deras tangentbord och skärmarna som håller allmänt bra kvalitet. Men sen så får man betala lite mer oxå och då kan man lika gärna köpa en Thinkpad och få lite retrokänsla istället.

 

Ett tips kan ju vara att åka till något ställe och känna på dem. Saker som kan vara vettigt att tänka på som inte brukar vara så tydligt är:

 

Vilken upplösning du får på skärmen. (står ofta bara storleken i tum)

Hur lång batteritid.

Om det är intels grafikchip eller något kraftfullare(vilket kan vara bra att ha om man ska redigera film.) - Dock så släpper de Centrino Pro alldeles strax och jag vet inte vad intels nya grafik chip går för.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska köpa en laptop snart, eller ja, i höst...

 

Är Sony VAIO något att ha? Antar att det hinner komma nya modeller innan jag ska köpa men jag undrar om någon har koll på dom, överlag? :p

 

Eller om ni kan ge andra tips på bra laptop-modeller. Jag vill ha något ganska rejält men ändå inte alltför dyr (minst 1 gig ram, under 12 000:-)

 

Ge gärna tips, jag har aldrig köpt bärbar tidigare!

Kolla gärna på HP !!! (Fått bäst i test i PC-tidskrifter mm)

Själv köpte jag en HP DV6067 för ett halvår sedan, men den har nog gått ner i pris så att du nu troligen kan hitta den för de pengar du nämnde.

(2Gb ram och även annan bra prestanda)

Rekommenderas. (enda nackdelen vid filmredigering är att jag skulle önskat ännu mer ramminne, vilket tyvärr inte är möjligt på denna...)

Lycka till.

Mvh

Joel.N

Länk till kommentar
Share on other sites

Kolla gärna på HP !!! (Fått bäst i test i PC-tidskrifter mm)

Själv köpte jag en HP DV6067 för ett halvår sedan, men den har nog gått ner i pris så att du nu troligen kan hitta den för de pengar du nämnde.

(2Gb ram och även annan bra prestanda)

Rekommenderas. (enda nackdelen vid filmredigering är att jag skulle önskat ännu mer ramminne, vilket tyvärr inte är möjligt på denna...)

Lycka till.

Mvh

Joel.N

Tack för tipset! :) Den ser bra ut (och jag gillar HP, nuvarande datorn hemma är HP), men verkar som den har utgått på de flesta håll.

 

Jag får hålla ögonen öppna, kanske kommer nån ny intressant modell snart, som hinner sjunka i pris till hösten.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för tipset! :) Den ser bra ut (och jag gillar HP, nuvarande datorn hemma är HP), men verkar som den har utgått på de flesta håll.

 

Jag får hålla ögonen öppna, kanske kommer nån ny intressant modell snart, som hinner sjunka i pris till hösten.

Kolla hos OnOff

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är sjukt nöjd med min Macbook. Det enda som är lite tråkigt är att den har integrerat grafikkort så det kan vara lite svårt att spela spel, men annars är den hur trevlig som helst.

 

Dock rekommenderar jag att köpa mer ram separat eftersom Apple tar mycket betalt för just ram. Ska uppgradera till 2gb i veckan, lär gå på runt en tusenlapp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...