Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja du, det var helt okej. Det jag störde mig lite på var att 12 åringarnas dialog ibland var väldigt väl forumlerad för att komma från en 12 åring och på vissa ställen lite för barnslig. Jag vet inte riktigt men hur många 12 åringar har ID-kort, det är ju möjligt att en 12 åring har det men jag tror inte polisen utgår ifrån det.

Jag tror du ska gå ner i åldern för ungarna och anpassa historien efter den ålder du vill använda.

Posted
Ja du, det var helt okej. Det jag störde mig lite på var att 12 åringarnas dialog ibland var väldigt väl forumlerad för att komma från en 12 åring och på vissa ställen lite för barnslig. Jag vet inte riktigt men hur många 12 åringar har ID-kort, det är ju möjligt att en 12 åring har det men jag tror inte polisen utgår ifrån det.

Jag tror du ska gå ner i åldern för ungarna och anpassa historien efter den ålder du vill använda.

12-åringar kan faktiskt skifta humör ganska kraftigt, från barnslig till mer åt den vuxna hållet. Jag är själv 14 år den 15 maj och var ganska nyss 12. ;)

ID-kort är det visst mycket möjligt att ha när man är 12 år, det hade jag själv.

Posted

Det var bara min minnesbild av hur det var. Har inte lagt så mycket tid på karaktärsfördjupning heller. Åldern jag valde, 12-13 år, var för att det är en period då man måste kunna agera lite vuxnare även om man inte vill och därför ville jag att dialogen skulle kunna skifta lite.

Möjligt att det är "mognare" dialog/sätt bland 12-åringar nu.

Den som tar över stafettpinnen är fri att dra det åt ett lite annat håll om så önskas. Hoppas bara någon gör det! :-)

/Henrik