Jump to content

Synka ljudet med bilden

Cjwk

Recommended Posts

Själva synkandet blir ju väldigt manuellt men det jag undrar är hur jag får ljudklippet och bildklippet att låsas ihop så båda flyttas om jag flyttar en av dem.

Jag har vegas 7 men även tillgång till en Mac med FCP (dock är jag oerfaren med FCP)

Sedan undrar jag hur jag exakt kan snabba upp ljudet jag har 4,17% vilket proram klarar detta? Kan kanske FCP göra det? Eller är det lättare att höja bildhastigheten, eller hur är det det blir?

Det är fredagseftermiddag och hjärnan är någon annanstans, jag skyller på det :)

/Jake

tack för svar megawatti, typiskt att jag inte har tillgång till premiere. Någon som vet om samma sak går att utföra på FCP eller Vegas? Eller om man kan hitta något annat ljudprogram som kan utföra detta som inte kostar skjortan?

Det känns som en sån där grej som alla program kan göra, om än med viss skillnad i hur bra det blir. Du kan säkert göra det i något av dina redigeringsprogram, men annars finns ju alltid ljudprogrammet Audacity att ladda ned gratis.

/Jakob

Någon nämnde att det går att köra "ungroup" mellan ljud och video och på så sätt separera dem. Dvs, det borde rimligtvis finnas någon group-funktion. Sök i hjälpen efter "group" så kan du nog hitta det. Tyvärr sitter jag på jobbet nu så jag kan inte testa det själv. Det är ju en ganska rimlig funktion att ha med tycker man.

Lycka till.