Ubbe Postad 2 maj 2007 Postad 2 maj 2007 Hej! En Encore 2.0-fråga - jag previewar mitt projekt, och alla timelines visar då "Dolby" i förtittsfönstret längst ner. UTOM den timeline som är länkad att spela upp ett andra ljudspår, som ligger som en wav-asset. Detta trots att jag satt en egen transcoding setting med Dolby på wav-filen. Nån som vet varför? Tänkte jag skulle spara plats genom att enbart använda Dolby. Tack 0 Citera
Rogge Postad 2 maj 2007 Postad 2 maj 2007 Hej! En Encore 2.0-fråga - jag previewar mitt projekt, och alla timelines visar då "Dolby" i förtittsfönstret längst ner. UTOM den timeline som är länkad att spela upp ett andra ljudspår, som ligger som en wav-asset. Detta trots att jag satt en egen transcoding setting med Dolby på wav-filen. Nån som vet varför? Tänkte jag skulle spara plats genom att enbart använda Dolby. Tack Det beror på att du lyssnar på wav-filen vid Preview. Den kommer att vara kodad till Dolbyformatet och kommer alltså inte att vara PCM på den brända DVD'n. :) 0 Citera
video_sync Postad 3 maj 2007 Postad 3 maj 2007 Ok, litar på dig... För att vara på den säkra sidan, AC-3 koda din wav-fil innan slutföringen ? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.