Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

En Encore 2.0-fråga - jag previewar mitt projekt, och alla timelines visar då "Dolby" i förtittsfönstret längst ner. UTOM den timeline som är länkad att spela upp ett andra ljudspår, som ligger som en wav-asset.

Detta trots att jag satt en egen transcoding setting med Dolby på wav-filen. Nån som vet varför? Tänkte jag skulle spara plats genom att enbart använda Dolby.

Tack

Postad
Hej!

En Encore 2.0-fråga - jag previewar mitt projekt, och alla timelines visar då "Dolby" i förtittsfönstret längst ner. UTOM den timeline som är länkad att spela upp ett andra ljudspår, som ligger som en wav-asset.

Detta trots att jag satt en egen transcoding setting med Dolby på wav-filen. Nån som vet varför? Tänkte jag skulle spara plats genom att enbart använda Dolby.

Tack

Det beror på att du lyssnar på wav-filen vid Preview. Den kommer att vara kodad till Dolbyformatet och kommer alltså inte att vara PCM på den brända DVD'n. :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...