Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nej den är inte så himla bra. Men det är ingen annan kamera i det prisläget. Det fins en anledning varför en del kameror är dyra och en del billiga.

Du får inte ha så stora krav på färjer skärpa mm. och inte tro att du skall kuna filma i mörka rum. Vore den så bra skulle proffsen ha den och inte en kamera som kostar runt 500.000:-

Men skall du ta lite semesterbilder på släkten när dom badar och dansen runt majstången i dagsljus men framför allt inte har några större krav på ljudet då duger den nog lika bra som andra kameror i den prisklassen.

Hittar du en med en separat ingång för mikrofon skall du nog välja den för då har du möjlighet att med en separat mic ha den närmare och få åtminståne hörbart ljud. Bra att du i alla fall valde en med MiniDV band.

Men du kan inte vänta dig undervärk i den prisklassen. Men jag har hört dom som prisat videoinspelningar i mobiltelefoner och förutspått videokamerors död, men man kunde knapt se vad för något han försökt filmat.

Posted

Jag har en Sony HC35E som jag är grymt nöjd med. Den verkar inte finnas längre. Det närmaste jag hittade HC47E och dem runtomkring. Jag tycker det rackas ner lite onödigt mycket på de billigare kamerorna. Min kamera ger skapligt bild i svagt ljus, bra färger när det är vackert väder och blixtsnabb autofokus (vilket är måste i denna prisklassen).

Nu när jag letade efter "min" HC35 så ser jag att sony har en kamera för 2 236 spänn. Vad finns det nu för ursäkter att inte filma?

Posted

Har bla en sony HC46 som jag brukar ha i "bakom filmen" sammanhang,den gör förvånansvärt snygga bilder,även vid sämre ljusförhållanden.Köpte en vidvinkelglugg från cyberfoto för 600kr å nu skulle man lätt kunna skjuta en feature med den om man ville!! Handlar inte alltid om stålar trots allt!

Posted

Sony dcr27 är också en helt okey kamera, sjukjävla macro på den, knivskarp på nära håll. Kan stöta emot kameran mot de jag filmar och fortfarande ha skärpa. Kvaliten övrigt är som alla andra i prisklassen. Var på mantorp, då hade vi med hos en Canon i samma prisklass. FYFAN va plastig den känndes, mer kvalite över sonyn kan jag luungt säga.

Sonyn eller pannasonic. Typ samma kameror bara att Sony har tutchscreen som är lite raggingnsfaktor på XD