Gå till innehåll

Uppdelning & resize


Pipan

Recommended Posts

Om man ska dela upp en längre video i mindre delar, gör man det smartast i premiere (dvs exporterar en bit i taget), eller eporterar hela och delar upp i virtual dub?

 

jag ska även de-interlaca materialet och behöver veta om jag ska resiza först och de-interlaca sen, tvärtom, eller båda på samma gång genom att applicera resize och deinterlace-filter i V-dub.

 

tack.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har aldrig använt Virtual Dub, men jag vet inte om den är en "smart" exporter. PPros export gör ingen "extra" generation om du bara exporterar materialet som DV utan filter (för att då dela materialet) - den kopierar bara från de frames du valt. Sen är det möjligt att V Dub har ngn bra Deinterlacer och scaler om du nu ska skala om materialet. Det kan ge olika kvalitet på uppskalningen före och efter deinterlacingen beroende på hur smart scalern är. Testa vilket som blir bäst!

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...