Jump to content

A Violent Rendez-Vous (2:40 min)

Creator

Recommended Posts

Ett enkelt möte mellan två krafter som urladdas.

Inspelningstiden låg på ca 1 h. Redigering på ca 2 h (effektiv tid: 30 min) Musikkomponering ej inräknad.

Sågs som skaparna mer som ett test av klippning, tempo, ljussättning och fightkoreografi än en seriös produktion och önskar därför helst motta kritik angående detta.

http://www.youtube.com/watch?v=Kt6kCsrjOM0

http://img234.imageshack.us/img234/1605/motljusnl8.pnghttp://img231.imageshack.us/img231/2691/slagsmluu9.pnghttp://img209.imageshack.us/img209/2748/solcs3.png

Format: Flash

Längd: 2 min, 39 sek

Storlek: ca 80mb

Utrustning: Panasonic NV-GS11, Adobe Premiere Pro 2.0

tjaa... Den var ganska bra... Det svart-vita kanske var lite överreklamerat eller kanske inte, svårt. Musiken var bra, handligen var ganska usel, specialeffekterna snygga och swooch-ljuden när dem viftade med händer, kändes lite överreklamerat och orealistikt. Och slutligen, då den ene killen swoochat med händerna en massa mot slutet och sedan tog upp pistolen och sköt... Är inte det lite direkt kopierat från första Indiana Jones filmen?

Förövrigt också väldigt snyggt foto på vissa platser och på andra uselt. Som på en plats då vitbalansen var för hög så man såg inte ansiktet. Och en annan plats där kameran skakade alldeles för mycket och för länge så det var nästan att man blev snurrig..

Betyg: svårt att säga, men du får 2 av 5, just tack vare musiken och effekterna och fotot

Tack så hemskt mycket för kritiken! All kritik är bra kritik, men det är några punkter jag gärna skulle vilja ha förtydligade:

Det svart-vita kanske var lite överreklamerat eller kanske inte, svårt.

Hur menar du? Tycker du personligen inte om svartvitt eller hur skulle vi gjort?

Musiken var bra...specialeffekterna snygga

Tack! Det var första gången vi lade på egenkomponerad musik (också kallat original soundtrack) på en film. Det var en kille ur ''teamet'' som ska ha all cred för det.

Specialeffekterna var inte så där värst mycket att hurra för väl? Men tack ändå :)

handligen var ganska usel

Tack! Det var bättre än vad vi förväntade oss eftersom ''handlingen'' är i det närmaste obefintlig :)

swooch-ljuden när dem viftade med händer, kändes lite överreklamerat och orealistikt.

Jo, det håller jag faktiskt med om... Förklaringen (ingen ursäkt alltså) är att jag lade på ljuden precis innan jag la ut filmen på YouTube. Men tack i alla fall, då ska jag tänka på det till nästa gång.

Och slutligen, då den ene killen swoochat med händerna en massa mot slutet och sedan tog upp pistolen och sköt... Är inte det lite direkt kopierat från första Indiana Jones filmen?

Haha, nu när du säger det så, men om jag ska vara helt ärlig så tänkte vi faktiskt inte alls på Indiana-filmen, men det är mycket möjligt att den scenen låg i bakhuvudet och att vi inspirerades av den omedvetet.

Förövrigt också väldigt snyggt foto på vissa platser och på andra uselt.

Tack! Men angående det usla fotot, menade du endast i den scenen där mannen i svart körde sina ''kung-fu-moves''? (för det kan vi hålla med om)

Som på en plats då vitbalansen var för hög så man såg inte ansiktet.

Har du aldrig hört talas om motljus ;)? Eller, menar du på någon annat ställe?

Dessutom, det har väl inte med vitbalans att göra? Mer med motljuskompensationsfunktionen som finns på vissa kameror eller?

bollyn: tack :) kan du specificera vad i filmen du tyckte var bra?

Tack så hemskt mycket för kritiken! All kritik är bra kritik, men det är några punkter jag gärna skulle vilja ha förtydligade:

Hur menar du? Tycker du personligen inte om svartvitt eller hur skulle vi gjort?

Tack! Det var första gången vi lade på egenkomponerad musik (också kallat original soundtrack) på en film. Det var en kille ur ''teamet'' som ska ha all cred för det.

Specialeffekterna var inte så där värst mycket att hurra för väl? Men tack ändå :)

Tack! Det var bättre än vad vi förväntade oss eftersom ''handlingen'' är i det närmaste obefintlig :)

Jo, det håller jag faktiskt med om... Förklaringen (ingen ursäkt alltså) är att jag lade på ljuden precis innan jag la ut filmen på YouTube. Men tack i alla fall, då ska jag tänka på det till nästa gång.

Haha, nu när du säger det så, men om jag ska vara helt ärlig så tänkte vi faktiskt inte alls på Indiana-filmen, men det är mycket möjligt att den scenen låg i bakhuvudet och att vi inspirerades av den omedvetet.

Tack! Men angående det usla fotot, menade du endast i den scenen där mannen i svart körde sina ''kung-fu-moves''? (för det kan vi hålla med om)

Har du aldrig hört talas om motljus ;)? Eller, menar du på någon annat ställe?

Dessutom, det har väl inte med vitbalans att göra? Mer med motljuskompensationsfunktionen som finns på vissa kameror eller?

1: Personligen gillar jag svart-vitt, men ni skulle kunnat lagt på ett mörkare filter på sina platser såsom då när en av er blev helt vit i ansiktet, det var inte så värst snyggt... Och sen som sagt ett lite mörkare filter hade nog fått in mer känslan utav filmen. (Just i ett ögonblick under 1:11 min in i filmen var blev det inte bra)

2: Grattis, det blev väldigt bra!:) Vilket program gjorde ni musiken med eller gjorde ni det på "the old fashion way"?

3: Jag kan inte göra sånna effekter, så jag tyckte dem såg coola ut varjefall:)

4: Jasså så ni tyckte redan så om handlingen, ville bara inte vara för hård...;)

5: I knew it, tyckte jag kände igen det så starkt!:D

6: Nej, det tyckte jag passade. Främst var det att på lite för många platser var det för skakig kamera, snyggt ibland men som man säger. Allt är bra i måttlig mängd. Och sen som jag redan sagt så hade inte ett mörkare filter skadat, för när man tittade på bakgrunden i mellan åt så var den oftast helt kritvit, inte särkilt snyggt...

7: Jag vet inte vilken plats du menar så det är svårt att säga. Men utan att behöva greja med kameran eller fixa till vitbalansen, så skulle ni kunnat rotera på karaktärer si så där 90 grader. Så att inte solen kom i samma ljus som nu.

1: Personligen gillar jag svart-vitt, men ni skulle kunnat lagt på ett mörkare filter på sina platser såsom då när en av er blev helt vit i ansiktet, det var inte så värst snyggt... Och sen som sagt ett lite mörkare filter hade nog fått in mer känslan utav filmen. (Just i ett ögonblick under 1:11 min in i filmen var blev det inte bra)

Jo, jag vet, men om jag hade lagt på ett mörkare filter hade ju risken varit att man inte hade sett ansiktena och så vidare lika tydligt. Men, det är något jag får ta med mig till nästa produktion :)

Vilket program gjorde ni musiken med eller gjorde ni det på "the old fashion way"?

''En magiker avslöjar aldrig sina trick'' //marcus

Old fashion way? Menar du inspelning med akustiska instrument?

Jasså så ni tyckte redan så om handlingen, ville bara inte vara för hård..

Tyckte och tyckte, vi bestämde oss innan inspelningen att rent ut sagt skita i allt vad handling heter :)

I knew it, tyckte jag kände igen det så starkt!

:)

Jag vet inte vilken plats du menar så det är svårt att säga. Men utan att behöva greja med kameran eller fixa till vitbalansen, så skulle ni kunnat rotera på karaktärer si så där 90 grader. Så att inte solen kom i samma ljus som nu.

Nej, poängen är att jag inte vet vilken plats du menar. Jag trodde att du störde dig på motljuset.

Sedan vill jag bara poängtera att poängen (;)) inte är att sätta dit dig och dina åsikter så att jag framstår i bättre dager utan att försöka få reda på vad det är som inte fungerar så jättebra i filmen, så jag vet vad som jag ska ta åt mig och så vidare.

Jo, jag vet, men om jag hade lagt på ett mörkare filter hade ju risken varit att man inte hade sett ansiktena och så vidare lika tydligt. Men, det är något jag får ta med mig till nästa produktion :)

Jag menade då främst, främst, just de ögonblicket 1:11 in i filmen. Och sen skulle ni ha kunnat keya just bakgrunden och göra den lite mörkare, den förstörde mycket

Old fashion way? Menar du inspelning med akustiska instrument?

Magi och magi marcus:p En annan försöker bara få tips att tjäna in brödafödan

Ja, exakt vad jag menar.

Nej, poängen är att jag inte vet vilken plats du menar. Jag trodde att du störde dig på motljuset.

Sedan vill jag bara poängtera att poängen (;)) inte är att sätta dit dig och dina åsikter så att jag framstår i bättre dager utan att försöka få reda på vad det är som inte fungerar så jättebra i filmen, så jag vet vad som jag ska ta åt mig och så vidare.

Nej nej, jag har inte trott att du försökt sätta dit mig. Men vad jag menar är då främst som jag redan sagt, ansiktet på den snubbe som syns 1 minut och 11 sekunder inne i filmen, den syns bara i ca 1 sekund, men det märks som fan! Sen också att himmeln Är så krit vit from time to time

Jo, jo, det är något som jag, effektkillen bl.a, ska sätta mig in i någon dag, att keya alltså. Vet inte hur man gör det i PPro än så länge. Tillägger också att jag håller helt och hållet med om att just den sekunden så framträder det väldigt tydligt.. vilket är rätt fult också måste jag erkänna...

Hahaha, nejmen Marcus vill bara inte avslöja för mycket. Han är relativt stolt över sina verk, vilket jag absolut förstår. Han är en mycket viktig tillgång i teamet. Angående ''den gammaldagsa vägen'' så försöker Marcus (eller Kevin som vi kallar han ;)) att koppla in en keyboard med datorn, men har tyvärr än inte lyckats.

Nej, Jonny, jag menade inte dig personligen, jag menade mer allmänt. Det är alldeles för många som försöker försvara allting i sina filmer istället för att ta åt sig av kritiken. Det var absolut ingenting direkt mot dina inlägg i den här tråden, utan mer ett försök att belysa att jag verkligen försöker få reda på vad det är som borde förbättras i filmen.

Men som sagt, ska försöka tänka på det med ''det kritvita'' ansiktet ;).

Men, en annan sak som jag undrar är vad du menar med:

samt

Och en annan plats där kameran skakade alldeles för mycket och för länge så det var nästan att man blev snurrig..

Vad fan snackar du om? Vitbalansering har absolut ingenting med exponeringen att göra.

Du som gjort filmen, du försökte försvara dig angående den höga exponeringen ( vitbalans som den där knasapan sa) med att han hade motljus.

Och? Placera personen någon annan stans där han inte står i motljus. Jag har ingen aning om vart ni spelat in skiten så därför kommer jag inte heller märka att han står på en anna platts. Om du gör en närbild på någon med zoom så du får ett djup, är det väldigt svårt för människor att orientera plattsen de står på. Stämmer bakgrunden, ljussättning övererens med de andra bilderna kunde du lika gärna tagit närbilden på honom i Finland. Kanske kommer dina idiot-kamrater att kommentera "Han står ju inte där han stod förut" för de har varit så mycket på plattsen så de känner igen sig. Men INGEN annan vet hur det ser ut där, så fuck it. Byt område, filma någon annanstans om han har motljus.

HUr gammal är du? Tolv? Vill du ha feedback och hjälp av oss för att få dig att göra bättre filmer tills nästa gång, så måste du ju förstå att vi förväntar oss samma sak ifrån dig. Vill du inte dela med dig av dina tips och trix får du fan inget av mig heller, eller någon annan för den delen. Det är bara patetiskt att hålla saker hemliga som ni har patent på vissa grejer. Ärligt talat, skärp dig eller sluta visa upp dina filmer överhuvud taget.

Ett enkelt möte mellan två krafter som urladdas.

Inspelningstiden låg på ca 1 h. Redigering på ca 2 h (effektiv tid: 30 min) Musikkomponering ej inräknad.

Sågs som skaparna mer som ett test av klippning, tempo, ljussättning och fightkoreografi än en seriös produktion och önskar därför helst motta kritik angående detta.

http://www.youtube.com/watch?v=Kt6kCsrjOM0

http://img234.imageshack.us/img234/1605/motljusnl8.pnghttp://img231.imageshack.us/img231/2691/slagsmluu9.pnghttp://img209.imageshack.us/img209/2748/solcs3.png

Format: Flash

Längd: 2 min, 39 sek

Storlek: ca 80mb

Utrustning: Panasonic NV-GS11, Adobe Premiere Pro 2.0

I alla fall, Creator. Så tänkte jag göra mitt utlåtande av filmen.

Filmens syfte fungerar, ni är några grabbar som leker krig bakom era hus. Fine. Det svartvita gör inget heller för det ger mer till hela konceptet att ni vill imitera saker ni sett på film som ser cool ut. Swoosh ljuden är lika orealistiska som filmens handling, så lyssna inte på "Vitbalanserings" killen, för det är inget drama ni har skapat utan grabb-krig. Så en sådan effekt fungerar alltid i sådana fall, keep it up.

Era slowmotion effekter är dock inte snygga, mestadels för att DV blir oftast jävligt kass att överföra till slowmotion. Det som behövs är en 16mm kamera, som du sedan spelar in 75 procent snabbare, det kostar mer film och det är dyrt som fan, Men sedan då när ni spelar upp så saknas det inga bilder utan allt blir tydligare i rörelse och snyggare. Men ni har som sagt en DV-kamera utan inställningar på inspelningshastighet antar jag? SLowmotionscenerna i sig fungerar inklippt då och då, det som sagt lägger till mer av hela "grabbfajt, exploatation" temat.

Fotot är ursulelt. Ena sekunderna är det överexponerat och den andra sekunden ser man ingenting. Ni kör på Auto-Iris och det innebär att kameran exponerar om beroende på hur mycket ljus den känner av. Ställ in manuelt och flytta personerna till mindre ljusstarka ställen så skulle det blivigt bättre.

Sedan är bliktriktningarna helt fucked up. Eftersom de bara är två personer och jag utgår att de faktiskt slåss mot varandra så fungerar det. Handlingen är så pass simpel. MEN det underlättar alltid om du tänker så här:

Person A tittar åt höger, mot Person B. Då måste Person B titta mot Vänster för att man skall uppleva att han kollar tillbaka. I er film kollar båda åt Höger vilket skulle kunna ge intrycket att de står bredvid varandra och tittar på ett gemensamt mål. Förstår du vad jag menar?

Du som gjort filmen, du försökte försvara dig angående den höga exponeringen ( vitbalans som den där knasapan sa) med att han hade motljus.

Och? Placera personen någon annan stans där han inte står i motljus. Jag har ingen aning om vart ni spelat in skiten så därför kommer jag inte heller märka att han står på en anna platts. Om du gör en närbild på någon med zoom så du får ett djup, är det väldigt svårt för människor att orientera plattsen de står på. Stämmer bakgrunden, ljussättning övererens med de andra bilderna kunde du lika gärna tagit närbilden på honom i Finland. Kanske kommer dina idiot-kamrater att kommentera "Han står ju inte där han stod förut" för de har varit så mycket på plattsen så de känner igen sig. Men INGEN annan vet hur det ser ut där, så fuck it. Byt område, filma någon annanstans om han har motljus.

Vadå försvara mig? Poängen är ju att jonnybravo tyckte att det var fult därför att man inte såg ansiktena, och en av anledningarna till att man inte såg ansiktena var för att det var motljus OCH det tyckte vi var väldigt snyggt, en aning annorlunda mot andra filmer här på forumet och lät därför det vara kvar i filmen istället för att försöka fixa till det.

Och jo, det är ju självklart att vi förstår att ingen annan som inte har varit på inspelningsplatsen vet hur det ser ut där. Men det tycker vi inte alls att det var det som var problemet med filmen/ljuset. Inte alls.

Angående 180gradersregeln, det är något vi ska tänka på till nästa produktion.

Förresten, borde det inte vara en aning förlåtligt att bryta mot denna regel ibland om man använder mer översiktsbilder på de medverkande. Då borde man ju få mer frihet som fotograf eller hur? Jag menar naturligtvis inte att försvara mig eller att man ska fullständigt skita i regeln, utan jag försöker bara spåna lite...

Tack på förhand :)

Kanske kommer dina idiot-kamrater att kommentera

Ursäkta? Du känner uppenbarligen inte mina kompisar.

HUr gammal är du? Tolv? Vill du ha feedback och hjälp av oss för att få dig att göra bättre filmer tills nästa gång, så måste du ju förstå att vi förväntar oss samma sak ifrån dig. Vill du inte dela med dig av dina tips och trix får du fan inget av mig heller, eller någon annan för den delen. Det är bara patetiskt att hålla saker hemliga som ni har patent på vissa grejer. Ärligt talat, skärp dig eller sluta visa upp dina filmer överhuvud taget.

Men snälla! Jo, det kanske var en aning snobbigt, men anledningen tror jag är att Marcus (som inte är närvarande, vilket han var föregående inlägg) är så stolt över vad han har gjort och att han vill gotta sig. Kanske.

Men i alla fall, för att förhoppningsvis kunna lugna stämningen kan jag säga att han använder en demoversion av FL studio (mer känt som FruityLoops) för soundtracket. Nackdelen med demot är att han inte kan spara själva projektet, utan bara musikfilen.

Toadape "Fotot är ursulelt" ?

Felstavat som vanligt. Snicksnack för övrigt. Det är ju fotot som gör hela filmen. Skitbra. Svartvitt med motljus. I övrigt är det inte min typ av film eller handling. Men det är ju upp till var och en. Bra jobbat :)

/nils

Hahaha, nejmen Marcus vill bara inte avslöja för mycket. Han är relativt stolt över sina verk, vilket jag absolut förstår. Han är en mycket viktig tillgång i teamet. Angående ''den gammaldagsa vägen'' så försöker Marcus (eller Kevin som vi kallar han ;)) att koppla in en keyboard med datorn, men har tyvärr än inte lyckats.

Tjaa nu känner jag ju till hur han gjorde den, du kan ju hälsa att det skitbra gjort! Har själv försökt mig på FL förrut och kort sagt så fattar jag noll!

Jo, jo, det är något som jag, effektkillen bl.a, ska sätta mig in i någon dag, att keya alltså. Vet inte hur man gör det i PPro än så länge. Tillägger också att jag håller helt och hållet med om att just den sekunden så framträder det väldigt tydligt.. vilket är rätt fult också måste jag erkänna...

Ja, den syns ju väl.. tråkigt nog.. Men som du själv säger det är bara till att ta till lärdom.

Vad fan snackar du om? Vitbalansering har absolut ingenting med exponeringen att göra.

Ursäkta mig för att jag använde fel ordval, ber så hemsk mycket om ursäkt.

Men, en annan sak som jag undrar är vad du menar med:

samt

Angående "vitbalansen" så kan det vara jag som använder fel ord.. Men det jag menar är just att det blir kritvit himmel och då ett kritvitt ansikte

Och jag tittade på filmen igen nu nyligen och jag måste råkat blanda ihop din film med en av min mammas elever (min mamma behövde hjälp med betygsättning av hennes elevs film) och den var väldigt skakig. Så jag ber om ursäkt för det inlägget.:)

Nej, Jonny, jag menade inte dig personligen, jag menade mer allmänt. Det är alldeles för många som försöker försvara allting i sina filmer istället för att ta åt sig av kritiken. Det var absolut ingenting direkt mot dina inlägg i den här tråden, utan mer ett försök att belysa att jag verkligen försöker få reda på vad det är som borde förbättras i filmen.

Nej som jag redan sagt så har jag redan förstått detta...:)

Ps. Grattis, du är den förste som har sagt Jonny, med den stavningen alltså.;) Vanligast brukar det bli Johny om dem då inte sagt jonnybravo:p

Jernbyfilm: ditt inlägg betydde mycket :). Det är precis så vi själva ser på filmen. Ingen handling och bra foto (eller rättare sagt, bättre foto än mycket av det jag själv sett på Voodoo men även (vilket är mycket viktigare) har vi förbättrat fotot från vår förra film).

Jonnybravo: Du var mig en sympatisk ung man ;)

jag måste råkat blanda ihop din film med en av min mammas elever

Haha, hoppas innerligt att ingen annan råkar ut för samma sak. ;)

PS: Jaha! Blir det något pris eller? Det hoppas jag verkligen.. PM:a mig om det så får du address, konto och andra nödvändiga uppgifter. Tack

Toadape "Fotot är ursulelt" ?

Felstavat som vanligt. Snicksnack för övrigt. Det är ju fotot som gör hela filmen. Skitbra. Svartvitt med motljus. I övrigt är det inte min typ av film eller handling. Men det är ju upp till var och en. Bra jobbat :)

/nils

Förstod att något av mina oändliga slarvfel skulle kommenteras förr eller senare. Innebär detta att du inte har något konkret att komma med och istället letar efter skrivfel att sätta dit mig för (på?) ? Tur att jag inte är författare.

Fortfarande, fotot ser jäävligt kasst ut enligt mig. Och motljuset är fruktansvärt irriterande. Men som sagt, i överlag som jag också skrev i tidigare inlägg fungerar det till konceptet.

Fotot kan dock inte rädda en skithandling med dåligt skådespel, kamrat. Men i detta fall så är det ju rätt uppenbart något de inte brytt sig om att lägga energi på.

Vadå försvara mig? Poängen är ju att jonnybravo tyckte att det var fult därför att man inte såg ansiktena, och en av anledningarna till att man inte såg ansiktena var för att det var motljus OCH det tyckte vi var väldigt snyggt, en aning annorlunda mot andra filmer här på forumet och lät därför det vara kvar i filmen istället för att försöka fixa till det.

Ok, det nämde du inte eller så missade jag det helt enkelt. För om du läser ditt svar på Johnnybravo så skrev du liknande "hört talas om motljus" ungefär som att "hört talas om att man får motljus ibland? FInns inget jag kunde göra åt saken". Så tolkade jag det. Men jag kanske är för hög på crack och aids. Jag vet inte.

Och jo, det är ju självklart att vi förstår att ingen annan som inte har varit på inspelningsplatsen vet hur det ser ut där. Men det tycker vi inte alls att det var det som var problemet med filmen/ljuset. Inte alls.

Nej du förklarade det väldigt väl alldeles ovanför.

Angående 180gradersregeln, det är något vi ska tänka på till nästa produktion.

Förresten, borde det inte vara en aning förlåtligt att bryta mot denna regel ibland om man använder mer översiktsbilder på de medverkande. Då borde man ju få mer frihet som fotograf eller hur? Jag menar naturligtvis inte att försvara mig eller att man ska fullständigt skita i regeln, utan jag försöker bara spåna lite...

Oftast, som jag ser det. Så går det bra att byta vinkel mitt i en dialog, om du sedan klipper till samma vinkelbyte för den andra personen också. Självklart kan du bryta mot vilka regler du vill. Men skillnaden är att du knappt kan regeln eller är för snabb på att spela in dina filmer så du ignorerar den alldeles för mycket. Vilketsom så kommer folk uppleva det som om du inte har lärt dig hur man lättast beskriver en scen i bild. Detta är något jag bittert fått uppleva då jag visat upp mina dokumentärer eller spelfilmer på filmfestivaler eller inför lärare. Folk undrar alltid om vissa klipp verkligen var medvetna för de sträcker sig så mycket ifrån normen. Det fanns MÅÅNGA exempel där jag bara ville sticka ut för att vara pretto-cool utan någon som helst anledning, och detta lyser igenom direkt.

Så, lär dig grunderna, regler, enkel dramaturgi etc etc. Nu finns det ju inte ett sett att göra detta på, alla lärare kommer säga åt dig annorlunda. Men helt enkelt, försök att hålla dig till de simplaste filmregler INNAN du börjar bryta dig mot saker och ting. Nu var det här jävligt långt... Men du förstår min poäng hoppas jag?

Ursäkta? Du känner uppenbarligen inte mina kompisar.

Verkligen inte. Du förstod uppenbarligen inte min poäng heller. OM någon skulle kommentera att er lokation flyttar sig från två klipp, så skulle dessa människor bara vara smart-ass idiot kompisar som roar sig åt sådant. Det var min poäng. Men dina vänner är säkert jättesnälla.

Men snälla! Jo, det kanske var en aning snobbigt, men anledningen tror jag är att Marcus (som inte är närvarande, vilket han var föregående inlägg) är så stolt över vad han har gjort och att han vill gotta sig. Kanske.

Men i alla fall, för att förhoppningsvis kunna lugna stämningen kan jag säga att han använder en demoversion av FL studio (mer känt som FruityLoops) för soundtracket. Nackdelen med demot är att han inte kan spara själva projektet, utan bara musikfilen.

Yes. Det var väldigt snobbigt och omoget och fjantigt på alla sätt. Vill ni ha respons och feedback förtjänar vi att få veta hur ni gjort saker och ting. Dela med dig helt enkelt.

Förstod att något av mina oändliga slarvfel skulle kommenteras förr eller senare. Innebär detta att du inte har något konkret att komma med och istället letar efter skrivfel att sätta dit mig för (på?) ? Tur att jag inte är författare.

Fortfarande, fotot ser jäävligt kasst ut enligt mig. Och motljuset är fruktansvärt irriterande. Men som sagt, i överlag som jag också skrev i tidigare inlägg fungerar det till konceptet.

Fotot kan dock inte rädda en skithandling med dåligt skådespel, kamrat. Men i detta fall så är det ju rätt uppenbart något de inte brytt sig om att lägga energi på.

Någon som skriver så fatalt fel i stavning som inte har en sjukdom, kommentera en film, inte bra för dej själv och din trovärdighet. Tycker dock foto är perfekt i början av filmen. Sen det konkreta är ju att pang-pang filmer är tröttsamma och för ofta förekommande. Om man kommenterar det positiva, svartvitt med motljus sol, kanske filmaren uppskattar det ;)

/nils

Någon som skriver så fatalt fel i stavning som inte har en sjukdom, kommentera en film, inte bra för dej själv och din trovärdighet. Tycker dock foto är perfekt i början av filmen. Sen det konkreta är ju att pang-pang filmer är tröttsamma och för ofta förekommande. Om man kommenterar det positiva, svartvitt med motljus sol, kanske filmaren uppskattar det ;)

/nils

De flesta filmer är rätt förekommande. Det flesta amatör-filmerna jag ser är endera mobbningsfilmer (som oftast tjejer gör) , actionfilmer (som alla killar gör) eller svartvita filmer med jättemycket syfte (som alla prettofilmare gör). Så jag menar, någonstans måste man börja. Så därför är handlingen i sig helt okej. Hela konceptet fungerar, men motljuset ser fruktansvärt ut. Åkningarna ifrån vänster till höger när de gör sina combat-poser känns jätteskumma och jag förstår inte alls meningen med dem. Bra foto är ju verkligen inte bara att bilden ser bra ut.

Jag har haft dyslexi hela mitt liv. Men genom jävligt hårda skrivkurser och specialhjälp så har det ju blivigt mycket bättre. Nu mera klarar jag av att läsa en text så länge jag följer med fingret tex. Men när det gäller att skriva så går det lite sämre, speciellt om jag skriver fort eller är för trött ;)

Så det är helt omöjligt för dig att kolla bakom stavfelen och upptäcka att personen kanske har något att säga? Synd att du skall dömma mig för något sådant. Jaja, personligen skulle jag vara mycket försiktig med att attackera andras skrivande tills jag åtgärdat mina egna syftningsfel och dåliga meningsbyggnader... Tänkte främst på :

Någon som skriver så fatalt fel i stavning som inte har en sjukdom, kommentera en film, inte bra för dej själv och din trovärdighet.

Jag skummade igenom det, förstod precis vad du menade och insåg din poäng TROTS den knasiga meningsbyggnaden. Du kanske borde göra något sådant också?

tjaa... Den var ganska bra... Det svart-vita kanske var lite överreklamerat eller kanske inte, svårt. Musiken var bra, handligen var ganska usel, specialeffekterna snygga och swooch-ljuden när dem viftade med händer, kändes lite överreklamerat och orealistikt. Och slutligen, då den ene killen swoochat med händerna en massa mot slutet och sedan tog upp pistolen och sköt... Är inte det lite direkt kopierat från första Indiana Jones filmen?

Förövrigt också väldigt snyggt foto på vissa platser och på andra uselt. Som på en plats då vitbalansen var för hög så man såg inte ansiktet. Och en annan plats där kameran skakade alldeles för mycket och för länge så det var nästan att man blev snurrig..

Betyg: svårt att säga, men du får 2 av 5, just tack vare musiken och effekterna och fotot

Coolt. Nästan precis vad jag tyckte.

Skulle nog gett 3/g dock, eftersom jag vet hur jobbigt det är med slagsmålskoreografi.

P.S.

Det svartvita var INTE överreklamerat enligt mig. Men det beror klart på vad man vill förmedla...