Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är en användare av redigeringsprogrammet Premiere Pro. Plötsligt när jag ska spela filmen (trycker på knappen play) i ett projekt så kommer ett errormeddelande (se bifogad bild) upp. Det är inte så att projektet sedan stängs ner utan det går att fortsätta redigera, allt funkar som det ska förutom just att spela. Jag har testat att öppna andra projekt och då fungerar det alldeles utmärkt, inget error. Har även testat att kopiera alla klipp och sedan gjort ett nytt projekt men då händer precis samma sak.

En grej till. När jag har kopierat in klipp från ett annat projekt i ett projekt försvinner ljudet nästa gång jag öppnar det nya projektet. Ljudklippen ser ut att ligga kvar men är helt tysta.

Väldigt tacksam för hjälp.

Mvh

Error.jpg

Postad
Vet inte om det är orsaken till problemet, men du använder mpeg material som premiere pro inte alltid uppskattar?

Nix, det jag använder är i avi (överfört från dv direkt till premiere).

Postad

Läste lite snabbt att en annan med samma problem, hade löst det genom att "spara som" före att problemet sker. Och öppnat det sparade projektet.

[citat=skrytsson]Nix, det jag använder är i avi (överfört från dv direkt till premiere).[/citat]

Jag ger mig inte, på bilden du skickat verkar det vara annat material än dv-avi.

Postad

Jag ger mig inte, på bilden du skickat verkar det vara annat material än dv-avi.

Ja, du har rätt glömde det. Några klipp är i .mpg. Är det det som är den felande länken? Man tycker ett redigeringsprogram på 9 papp borde klara det...

Postad

Testa utan dom. Mpg finns i ungefär XXXXXXX olika varianter och vissa fungerar helt enkelt inte. Annars testa att exportera Mpg-filerna til DV AVI och klipp med dom istället.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...