Jump to content

Error i Premiere Pro v2

Skrytsson

Recommended Posts

Jag är en användare av redigeringsprogrammet Premiere Pro. Plötsligt när jag ska spela filmen (trycker på knappen play) i ett projekt så kommer ett errormeddelande (se bifogad bild) upp. Det är inte så att projektet sedan stängs ner utan det går att fortsätta redigera, allt funkar som det ska förutom just att spela. Jag har testat att öppna andra projekt och då fungerar det alldeles utmärkt, inget error. Har även testat att kopiera alla klipp och sedan gjort ett nytt projekt men då händer precis samma sak.

En grej till. När jag har kopierat in klipp från ett annat projekt i ett projekt försvinner ljudet nästa gång jag öppnar det nya projektet. Ljudklippen ser ut att ligga kvar men är helt tysta.

Väldigt tacksam för hjälp.

Mvh

Error.jpg

Läste lite snabbt att en annan med samma problem, hade löst det genom att "spara som" före att problemet sker. Och öppnat det sparade projektet.

[citat=skrytsson]Nix, det jag använder är i avi (överfört från dv direkt till premiere).[/citat]

Jag ger mig inte, på bilden du skickat verkar det vara annat material än dv-avi.