Humlan Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 När jag har redigerat klart en film i pinnacle så har jag ex 20 gig kvar på hårddisken. Sätter i en dvd för att bränna ut filmen. När jag sen trycker gör skiva och väntar någon timme så blir filmen klar :-) Det är ju bra men det som även hänt är att det minskat 2-5 gig av hårddisken. Känns som om Pinnacle gör en kopia av filmen först ohc lägger på hårddisken som han sen kopierar till skivan. Är det någon som vet hur jag får bort detta eller hur jag får bort de extra gig som läggs. Hårddisken blir rätt snart lite för full. humlan. 0 Citera
simonrahnster Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Borde inte dom filerna sparas där du sparat ditt projekt? 0 Citera
Humlan Postad 15 april 2007 Författare Postad 15 april 2007 Jo det tycker jag låter logiskt också men jag har en extern hårddisk som jag har projektet på och när jag sen gör en dvd så tar det plats på c: så nått är konstigt tycker jag. 0 Citera
arvid Postad 16 april 2007 Postad 16 april 2007 Det är ju så att det görs en del filer i samband med rendering och bränning av dvd:n och det är väl det som tar extra plats på C:-disken. Det ska gå att söka reda på filerna med hjälp av t.ex. Utforskaren. Dessa filer ligger kvar så att du kan bränna direkt från en tidigare rendering. Det går ju annars att bara göra en kopia av den skiva du har bränt och då kan du ju helt enkelt radera dessa filer. I Pinnacle Studio finns dessutom nån grej i menyerna om att radera projekt. 0 Citera
FarfarMOV99TD Postad 16 april 2007 Postad 16 april 2007 Tror att mappen finns någon stans på mina dokument. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.