Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag undrar om det är någon som försökt skapa ett manus genom att hitta på annorlunda saker?

typ som att : man tar ledigt från jobbet en vecka. fyller tanken på bilen och bara åker. Där efter gör man som man känner för och ser var som händer?

efter veckans slut så tar man med sig dessa saker som hänt ner på pappret och lägger till och förvärrar händelser som man vart med om i manuset?

nåpgon som gjort något sådant? eller kanske något annat? kul att veta för jag har nämligen haft tankarna:P

ha de/säf

Postad

Jag provade nyligen en liknande grej. Jag stannade i lägenheten 1 vecka och bara skrev. I början var det jobbigt, men sen rullade allting av sig själv. Jag skrev två kortfilmsmanus. 30 sidor vardera. För mig funkade det. Anledningen till att jag gör så är att jag går runt med idén länge. SÅ jag får alla bitar i huvudet. När jag tror jag har en hel bild av historien, sätter jag mig framför datorn.

Postad

Jag har idag gjort en ny grej,

Jag spånade repliker högljudt i duschen istället för att sjunga. Nu har jag snart första lilla storyn om Busschauffören Benny, helt utan planering :)

Postad

Jag brukar dra ut på en promenad eller liknande. oftast brukar jag gå in till stan, igenom gamla stan och sätta mig vid domkyrkan och skriva ner allt man har i tankarna. Annan grej är att jag och en polare brukar åka runt och "crusa" runt i staden. Under bilfärden brukar vi komma på olika karaktärer och ideér. Sedan sitter vi och bollar ideér med varandra under färden. Senaste gången vi gjorde de kom vi på en en karaktär som vi kommer göra ett manus utav. :D

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...