Jump to content

Extra "transitions" till PP2

Rikardson

Recommended Posts

Jag tycket att utbudet bildövergångar i PremPro2 är magert.Jag skulle vilja ha flera "page turns" och andra typer av övergångar i varierade utförande.Och framförallt animerade.Tidigare hade jag Prem 5.2,och där var alla övergångar animerade,och så hade jag lyckats få tag i extra övergångar.Jag har letat efter en bra plug-in för PP2,och hittat Canopus VideoFX.Jag har laddat ner en "trial-version",och den funkar.Problemet är att jag inte hittat någon som säljer.Vet nå'n var man kan köpa.Och ge mej gärna tips på andra plug-in med bra övergångar.

Tack för tipsen.Jag har redan kollat med Ekab,de har inte denna säger de,och verkar tycka det är besvärligt att hjälpa till.Jag kollade med Canopus i England (europakontoret),där säger de att det bara är att beställa i Sverige.Adobe i USA säljer också denna plug-in,men där får bara Amerikaner köpa.Adobe i Sverige vill heller inte hjälpa till,utan tycker att jag ska söka försäljare på Google.Men där hittar jag bara gratis piratkopior.

Du borde rimligen kunna ta den via ngn åf i england (alt tyskland) om du inte är allergisk mot att handla på kort via nätet. Ex http://www.dvc.uk.com är jättestora åf:ar i UK och borde kunna ta hem den. Det blir tyvärr en väldigt dyr produkt för ex. små återförsäljare i norden att ta hem ett enda ex av med alla frakter osv.

/Max

Tack så jättemycket för tipset.Jag beställde på Computeruniverse i Tyskland.Summan blev 41 Euro,som jag är jättenöjd med.Jag kan berätta att jag redigerat DV med Adobe Premiere sedan 1998.Då var vi nog inte många i Sverige som redigerade i DV-formatet.Det var svårt att få tag i en kamera med DV In/Ut.De flesta hade bara DV In,vad man skulle med det till,när det inte gick att exportera tillbaks till kameran.Då var det Adobe Premiere 5.0,som senare uppgraderades till 5.1C.Jag köpe till Boris Red för 10 "laxar",som hade övergångar i klass med Canopus Video FX,men som kostar cirka 400 kr istället.Boris Red som jag hade till version 5.1C,funkade inte i PP2,som jag uppgraderade till i höstas.Än en gång..tack!