Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det beror lite på hur du menar med egen musik. I Dj kan man ju inte göra egen musik utan bara sätta ihop färdiga slingor. Är det något sådant du är ute efter? Eller någon form av mjukvarusynh eller tracker? Eller har du midi-syndh?

Posted

det är ett sådant program jag letar efter. jag ar något.. music rock mixer.. eller vad det heter.

men om man använder ett sådant program, det kan väll inte räknas som olaglig musik?

men jag behöver något bättre.

mjukvarusynh ?

Posted

Oftast så är musiken man sätterihop licens eller roylatyfri. Så, nä den är inte "olaglig" Men det kan variera lite, det bästa är att läsa informationen om respektive program. Tyvärr har jag inget konkret tips till dig. Har kört ett på MAC som jag glömt vad det heter :p

Mjuvarusynth, är ett program som simulerar en synth helt enklet, man kan alltså spela på tex tangentbordet, skriva in noter eller klicka med musen på ett "piano" och såklart då göra egna ljud, mixa, pitcha osv osv använda samplingar m.m

Posted

Nej jag gör inte musik själv men har en i teamet som gör.

Tror han använder cakewalk eller cubase till synthen (alltså ingen mjukvaru synth) lär vara ruskigt bra prog båda två (och dyra) Någon bra mjukvarusynth känner jag tyvärr inte namnet på. iof kanske det även finns mjukvarusynth inbyggt i cubase. Jag ska höra lite med hojnom nästa gång jag täffar honom.

Posted

Vill du kunna göra "riktig" musik så kostar det tyvärr. Om du inte väljer att tjyva på internet.

Jag använder Cubase SX3, några mjukvarusamplers, synthar och en gitarr. Du kan ju lyssna på mitt Demo reel som jag har på min myspace om du har lust. Där hör du vad som är möjligt att fixa helt själv hemma. Att få någonting att låta bra kräver dock en hel del erfarenhet inom mixning och sånt. Om du är intresserad så kan jag berätta alla grejer jag använt i detalj.