kvällensdebatt Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 Om man ska göra egen musik genom datorn med program. Villket rekomenderar ni då? jag vet bara om typ DJ... va de heter,något.typ tackar frö hjälpen 0 Quote
Team_fagott Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 Det beror lite på hur du menar med egen musik. I Dj kan man ju inte göra egen musik utan bara sätta ihop färdiga slingor. Är det något sådant du är ute efter? Eller någon form av mjukvarusynh eller tracker? Eller har du midi-syndh? 0 Quote
kvällensdebatt Posted April 5, 2007 Author Posted April 5, 2007 det är ett sådant program jag letar efter. jag ar något.. music rock mixer.. eller vad det heter. men om man använder ett sådant program, det kan väll inte räknas som olaglig musik? men jag behöver något bättre. mjukvarusynh ? 0 Quote
Team_fagott Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 Oftast så är musiken man sätterihop licens eller roylatyfri. Så, nä den är inte "olaglig" Men det kan variera lite, det bästa är att läsa informationen om respektive program. Tyvärr har jag inget konkret tips till dig. Har kört ett på MAC som jag glömt vad det heter :p Mjuvarusynth, är ett program som simulerar en synth helt enklet, man kan alltså spela på tex tangentbordet, skriva in noter eller klicka med musen på ett "piano" och såklart då göra egna ljud, mixa, pitcha osv osv använda samplingar m.m 0 Quote
kvällensdebatt Posted April 5, 2007 Author Posted April 5, 2007 okej... humm.. gör du din egna musik så då? jag har ju en shynt. då kanske det är bäst att använda den då? vet du något program till sådant? 0 Quote
Team_fagott Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 Nej jag gör inte musik själv men har en i teamet som gör. Tror han använder cakewalk eller cubase till synthen (alltså ingen mjukvaru synth) lär vara ruskigt bra prog båda två (och dyra) Någon bra mjukvarusynth känner jag tyvärr inte namnet på. iof kanske det även finns mjukvarusynth inbyggt i cubase. Jag ska höra lite med hojnom nästa gång jag täffar honom. 0 Quote
kvällensdebatt Posted April 6, 2007 Author Posted April 6, 2007 kanon... ska försöka kolla på detta lite nu.. tack för hjälpen 0 Quote
Rabieshund Posted April 7, 2007 Posted April 7, 2007 Vill du kunna göra "riktig" musik så kostar det tyvärr. Om du inte väljer att tjyva på internet. Jag använder Cubase SX3, några mjukvarusamplers, synthar och en gitarr. Du kan ju lyssna på mitt Demo reel som jag har på min myspace om du har lust. Där hör du vad som är möjligt att fixa helt själv hemma. Att få någonting att låta bra kräver dock en hel del erfarenhet inom mixning och sånt. Om du är intresserad så kan jag berätta alla grejer jag använt i detalj. 0 Quote
kvällensdebatt Posted April 7, 2007 Author Posted April 7, 2007 okej... bra bra.. jag ska kolla lite, kanske hör av mig senare isf.. tack 0 Quote
Recommended Posts