_kajan_ Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 något program som liksom spelar in ljudet som spelas upp i högtalarna? utan att man använder mic då, kanske uttrycker mig otydligt? 0 Citera
stereodee Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 är det inte bara att använda ljudinspelaren (om du har pc) och dra upp all inspelningsvolym? går dock bara spela in 60s åt gången om jag inte minns fel. 0 Citera
Christian van Caine Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 Har ditt ljudkort någon form av "loopback"? Dvs, kan man inte ställa om det så att man ska kunna spela in pågående material direkt från porten? Annat fall så finns det ett program, använder det inte själv så osäker på den exakta titeln, men det heter något med "audio loopback" som kan göra just det! Sök på exempelvis http://www.download.com ,programmet är gratis :-) Det är smidigare att köra direkt ifrån hårdvaran, men kan man inte så kan man inte :-) 0 Citera
video_sync Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Ändra inspelnings inställningarna på din ljudpanel så att signalen spelas in från något utav följande: Wave, Stereo Mix eller "What U Hear", som det heter på de flesta SB kort. Har du aktiverat det i din kontrollpanel till ljudinställningarna så kan du i princip använda vilket ljudinspelnings program du vill. 0 Citera
Christian van Caine Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Har du WaveLab? Den kan ställas in att sniffa av utgångarna! Jag använder mig av en hårdvaruvariant som heter LStream, så jag vet inte om det är bit-perfekt, men det ska absolut fungera :-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.