megawatti Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 Tjenare, Började lite med color pass effekten blir då inte dåligt snygg. Här är ett videoklipp, sorry för den dåliga uplösningen men man ser endå: http://www.beffo.se/megawatti/svartvit.wmv 0 Citera
carbe Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Det var en riktigt snygg effekt, ja, du har lyckats tycker jag. :) 0 Citera
MrPetter Postad 4 april 2007 Postad 4 april 2007 Jag blev lite intresserad av det där, men lyckas inte hitta Color Pass som en effekt. Kör AE7 Pro... ingår den inte i programmet kanske? Tillverkare isf..? :-) //Petter 0 Citera
Double Trouble Postad 4 april 2007 Postad 4 april 2007 Borde väl gå att fixa relativt lätt med Key Light eller liknande? 0 Citera
MrPetter Postad 4 april 2007 Postad 4 april 2007 Mmm, det är ju relativt vanligt förekommande - men jag har aldrig hört någon förklara hur man gör (har iofs. aldrig sökt på det heller). Det lät på MW som han använde en specifik och "självklar" effekt (och som ljudtekniker låter en effekt som innehåller ordet "pass" och släpper igenom en specifik kanal rätt logiskt). Vet inte riktigt hur man skulle göra det med keylight dock? Här handlar det ju om att desaturera allt utom en specifik kanal... Å andra sidan är jag en amatör och just nu sjukt trött, så jag kanske inte tänker helt rakt. =) //Petter 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 4 april 2007 Postad 4 april 2007 Color Pass finns i Premiere och effekten i fråga görs med ett musklick eller två. 0 Citera
MrPetter Postad 5 april 2007 Postad 5 april 2007 Danke schöm, lilla fajbjojn! Vet inte varför jag råförutsatte att det var AE som var där och spökade. ;-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.