Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

har ett minidv-band med filmmaterial som lagts på minidv-bandet från ett stort dvcam-band. När jag ska spela upp minidv-bandet i min kamera så går det i slowmotion och rycker/hopper lite. På displayen brukar det stå "Stereo1" och "16bit". Det gör det nu med men de texterna blinkar hela tiden. Vad är det som är fel? Är det någon som känner igen detta eller har en aning om vad det kan bero på. Det har inget med kameran att göra för jag har prövat med en annan också.

/Fredrik

Postad

Du måste nog förklara lite närmare hur kopieringen skett. Från vilken bandare har uppspelningen skett och på vilken bandare har inspelningen skett?

Det låter som om det ligger DVCAM material på det lilla bandet också (och att kameran/bandaren du spelar upp från inte har DVCAM-stöd).

/Max

Postad

jag vet ej hur kopieringen gått till. men kan kopieringen göras annorlunda så att jag kan spela upp minidv-bandet i min kamera och tanka in det i min dator?

/F.

Postad

Det låter som att ditt mini-dvband är inspelat i dvcam och din kamera kan bara spela upp dv-format. Är det så är det enkelt, gör en ny kopia av materialet på det stora bandet men spela in kopian i dv-format. Har du möjlighet så använd din kamera som inspelningsbandare så är det ändå bättre. Eliminerar eventuella kompabilitetsproblem mellan inspelningsbandaren och din kamera.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...