Ashkan90 Postad 13 mars 2007 Postad 13 mars 2007 hejsan allihop. jag är lite tveksam och har inte tillräckligt mkt info om dehär med att bli regissör... alltså kan ni informera mej lite när det kommer till hur man ska gå till väga (om man inte går på ett gymnasium med medie inriktning) finns det några speciella filmfestivaler man kan ställa upp i där producenter eller liknande "upptäcker" dej? eller hur gör man ska man gå till t ex nordic film AB o snacka me dem? redovisa filmen ? hur ska man göra exakt jag går natur, och jag vil fortfarande bli regissör jag vill satsa på de så fort jag får tid, har några bra ideér med manus... men vad ska man göra egentligen för att bli hörd? och om de nu finns filmfestivaler vilken skall man då ställa upp i? stockholmsfilmfestival eller? hur anmäler man sig dit? förstod inte på hemsidan i af... hjälp snälla ge mej allt ni kan :D tack! 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 13 mars 2007 Postad 13 mars 2007 Om du vill bli hörd eller sett så måste du visa ditt arbete, sluta dröma och gör film : ) 0 Citera
_nemo_ Postad 13 mars 2007 Postad 13 mars 2007 Det låter nästan lite som att du inte ens vet vad en regissör gör för något. Varför vill du bli regissör? Och som sagt, OM du nu vill bli det så är det bara att gå ut med dig och göra bra film. Skicka filmer till olika festivaler kan du ju göra sen, men det viktigaste av allt, SKAFFA KONTAKTER. 0 Citera
Andreas C Postad 13 mars 2007 Postad 13 mars 2007 För att få betalt för att regissera måste man ha regisserat grejer tidigare så som de andra skriver är det bästa att bara börja göra egna filmer och sen skicka in dem till filmfestivaler eller distribuera dem på annat vis. En del långfilmsregissörer tar vägen via reklamfilm och musikvideos, exempelvis David Fincher och Andrew Niccol började på det viset. Andra blev erkännda regissörer genom att själva göra en långfilm som de sedan lyckades få distribution för, exempelvis Robert Rodriguez och Peter Jackson. Jag har själv planer på att skriva och regissera en långfilm och sedan försöka få den visad i Cannes och på Sundance för att hitta en distributör och därmed starta min karriär som erkänd regissör. Sam Raimi som regisserat bland andra Spider-man filmerna har sagt ungefär följande "In this business no one will give you an opportunity, so you have to make stuff on your own and prove what you can do, and then everyone will want to work with you." Ta en titt på Robert Rodriguez 10-minute film school: http://www.exposure.co.uk/makers/minute.html Lycka till och ses i Hollywood! 0 Citera
Ashkan90 Postad 14 mars 2007 Författare Postad 14 mars 2007 Om du vill bli hörd eller sett så måste du visa ditt arbete, sluta dröma och gör film : ) haha troru inte att jag vet hur man jobbar me film eller (HAHA) jag gör massa grejer jag skriver manus jag är inom filmvärlden för amatörer, så vaddå "drömma" de jag vill ha hjälp med är att få rösten hörd, vilka metoder som e bra 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 14 mars 2007 Postad 14 mars 2007 Ashkan90, Ta det som en förolämpning om du vill mvh /Jan 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.