Coca Cola och Film Postad 3 mars 2007 Postad 3 mars 2007 Hej! Jag har tänkt köpa en digital systemkamera av något slag. Alla jag har pratat med säger att Nikon D80 är en mycket bra kamera som dom rekommenderar mig att köpa. Har någon här erfarenhet av just denna kamera och kan berätta lite om den skulle detta uppskattas. /Mikael 0 Citera
Andreas C Postad 3 mars 2007 Postad 3 mars 2007 Jag har ingen direkt erfarenhet av Nikon D80, men jag skulle rekommendera att du även kollar på Canons DSLR kameror innan du bestämmer dig. Säger inte att Canon tvunget är bättre än Nikon, men med tanke på att de här kamerorna kostar en del är det nog bra att titta på alla intressanta modeller. Äger själv en Canon EOS 400D och är väldigt nöjd med den. DPReview.com är en bra sida för recensioner och mer info om kameror. De skriver om Nikon D80 här - http://www.dpreview.com/reviews/specs/Nikon/nikon_d80.asp 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 3 mars 2007 Författare Postad 3 mars 2007 Okej, tack så mycket. :) Ska nu kolla på den du rekommenderade och jämföra med D80:an. /Mikael 0 Citera
sky_eye Postad 3 mars 2007 Postad 3 mars 2007 Jag har D70:an och är helnöjd med den. Skulle jag köpa en ny kamera idag blev det definitivt 80. Sen har vi det eviga Nikon/Canon kriget... Samma sak som Mac/PC eller Windows/Linux. Det handlar om tycke och smak. Jag har haft Nikon i 20 år, så valet är lätt för mig. Men det är bara vad jag tycker. Canon är lika bra, men Nikon passar mig bättre. Försök att få låna och prova vad som känns rätt. \\Sky 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 6 mars 2007 Författare Postad 6 mars 2007 Har nu bestämt mig för en Nikon D80 med ett 18-135 objektiv. -Om det nu var intressant att veta! ;) /Mikael 0 Citera
Anhool Postad 6 mars 2007 Postad 6 mars 2007 Nu har du redan köpt D80(ett bra val imho) men jag vill bara säga att jag tycker Canons xxxD-kameror är för små. Inte mycket att hålla i händerna! 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 6 mars 2007 Författare Postad 6 mars 2007 Ja, det var ju positivt. Man vill ju gärna ha något att hålla i som sagt! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.